در راستای رفع موانع تولید در استان زنجان 240 مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید تصویب و اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۱۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بیست و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام خبر فوق گفت: طی 26 جلسه برگزار شده کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان ، مسائل مربوط به 147 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته که منجر به 297 مصوبه شده است.

مهندس ناصر فغفوری با اشاره به اجرایی شدن 80 درصد از این مصوبات افزود: تاکنون 240 مورد از مصوبات اجرایی شده و 57 مورد در دست اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: از 297 مصوبه کارگروه ، 126 مصوبه مربوط به تعیین تکلیف بدهی واحدها به شبکه بانکی ، مالیاتی و تامین اجتماعی می باشد.

فغفوری عنوان کرد: از این تعداد 141مصوبه مربوط به بدهی واحدهای تولیدی در خصوص برق ، گاز ، آب و علوم پزشکی است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اضافه کرد: استان زنجان جزء 2 استان برتر کشور در رسیدگی ، جذب و پرداخت منابع مالی به پرونده واحدهای تولیدی محسوب می شود.

همچنین در این جلسه استاندار زنجان گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های مرکزی، بخشی از وظایف ملی خود را تا پایان سال 96 به استان ها واگذار کرده اند که دستگاه های استانی تابعه باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

اسدالله درویش امیری افزود: این تفویض اختیارات، مقدمه ای برای واگذاری اختیارات بعدی به استان هاست.

وی به تسهیلات پیش بینی شده دولت برای رفع موانع مالی واحدهای تولیدی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید بالغ بر 160 هزار میلیارد ریال در اختیار نظام بانکی قرار گرفته است.

اسدالله درویش امیری تصریح کرد: از این مبلغ، چهار هزار و 430 میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته است.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین گزارش ها، یک هزار و 30 میلیارد ریال به بخش تولید تزریق شده است و 2 هزار و 400 میلیارد ریال نی مصوب شده و در حال انعقاد قرار داد با بانکها می باشد.

ارسال نظرات