ترکان:

قرارداد توسعه بندر چابهار ربطی به مناطق آزاد ندارد

دبیر شورای عالی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به این که قرارداد توسعه بندر چابهار ربطی به مناطق آزاد ندارد، ان را نتیجه توافق سه جانبه روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۹۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری چندی پیش اعلام کرد که مدیریت پیمانکاری برخی طرح‌ها در بندر چابهار برای مدت معین و مطابق با فرمولی به هندی‌ها واگذار می‌شود. 

در عین حال بحث واگذاری توسعه و بهره‌برداری از بندر چابهار به مدت ۳۰ سال واکنش‌هایی را به دنبال داشته و برخی در فضای مجازی ابهاماتی را در اباره مطرح کرده‌اند.

در رابطه با چگونگی واگذاری اداره بندر چابهار به هندی‌ها اکبر ترکان گفت: اصل این موضوع به وزارت راه مرتبط می‌شود و به سازمان منطقه آزاد مربوط نیست. 

دبیر شورای عالی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: بندر چابهار جزء منطقه آزاد نیست و این بندر در حوزه وزارت راه قرار دارد. 

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت راه قرارداد توسعه با هندی‌ها بسته است، تصریح کرد: قراردادی بین روسای جمهوری ایران، افغانستان و نخست وزیر هند برای همکاری سه جانبه منعقد شده که این قراردادها به سازمان منطقه آزاد مرتبط نمی‌شود و مربوط به وزارت راه و سازمان بنادر است. 


ارسال نظرات
آخرین اخبار