خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌ علمیه قزوین:

ولایت نقطه اوج در رسیدن به کمال است

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: ولایت نقطه اوج و مهم‌ترین راه برای حرکت به‌سوی کمال و بندگی خداوند است.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۵۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت ولایت در جامعه اظهار کرد: ولایت نقطه اوج و مهم‌ترین راه برای حرکت به‌سوی کمال و بندگی خداوند است.

وی با بیان آیات الهی ولی و رهبر مسلمین را واسطه فیض‌الهی در جامعه معرفی و تشریح کرد: ولی موجب نزدیکی ما به خداوند می‌شود و تمام برکاتی که به جامعه می‌رسد به واسطه وجود ولی می‌باشد.

این مسئول در خصوص ولایت امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: پس از پیامبر اکرم(ص) امیرالمومنین اولین ولی و پرچمدار ولایت هستند که وظیفه هدایت و رهبری شیعیان را عهده‌دار بودند.

عباسی ضمن اشاره به آیات قرآن کمال دین را در ولایت دانسته و خاطرنشان کرد: اگر ولایت را از دین‌اسلام حذف کنیم دیگر دینمان کامل‌ترین دین نخواهد بود، در واقع آنچه اسلام را کامل می‌کند وجود راهنمای همیشگی در جامعه که همان امام است، می‌باشد.

مدیر حوزه‌ علمیه قزوین در خصوص لزوم مطرح شدن بحث ولایت در واقعه غدیر تبیین کرد: اهمیت مطرح شدن ولایت حضرت علی(ع) بعد از پیامبر به اندازه‌ای بالا است که خداوند عدم انجام این کار را همچون انجام ندادن رسالت توسط پیامبر(ص) می‌داند.

وی در خاتمه امامت را ادامه‌دهنده رسالت عنوان کرد و گفت: امامت ادامه رسالت است و بر امام لازم است که بعد از پیامبر(ص) آموزه‌های دینی، اجتماعی و اخلاقی ایشان را به مردم آموزش دهند.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها