خبرهای داغ:
برای هفتمین سال نمایش بازسازی واقعه غدیر خُم عصر دوشنبه در اردوگاه غدیر شهر مقدس قم با حضور قشرهای مختلف مردم اجرا شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۳۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
برای هفتمین سال نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در قم اجرا شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج از قم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه علی بن ابی طالب(ع) در حاشیه برگزاری این نمایش به خبرنگاران گفت: در استان قم برای هفتمین سال می باشد که این نمایش با حضور هنرمندان این استان به اجرا درآمده است. 

محمدرضا موحد با بیان این که سال به سال برگزاری این نمایش در سراسر کشور گسترش می یابد و در نقاط بیشتری اجرا می شود، اظهار کرد: امسال در بیش از 160 نقطه کشور اسلامی ما این نمایش به اجرا در آمده است. 

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایش زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم است چرا که اگر غدیر به خوبی اجرا شده بود شاید ما شاهد حوادث کربلا نبودیم و با اجرای این نمایش می خواهیم که قشرهای مختلف جامعه با اصل هدف واقعه غدیر که همان ولایت که ادامه دهنده راه پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) می باشد، آشنا شوند. 

وی خاطرنشان کرد: ان شاء الله با اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر خم بتوانیم همه ملت های جهان را بیدار بسازیم و در زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) گام برداریم. 

موحد گفت: این برنامه توسط دو ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) سپاه علی بن ابی طالب(ع) انجام شد.

کارگردان نمایش بازسازی واقعه غدیر خُم نیز در حاشیه اجرای این نمایش به خبرنگاران گفت: این نمایش طبق روال هر سال به اجرا درآمد که بر اساس روایت ها و حدیث هایی که در رابطه با واقعه غدیر خم در منابع تاریخی وجود دارد این نمایش اجرا می شود. 

سعید خان بابایی با بیان این که تمام عوامل اجرای این نمایش از هنرمندان قم هستند، خاطرنشان کرد: در این نمایش 25 تن از بازیگران استان به همراه حدود 400 تن از هنروران قمی شرکت کردند. 

وی گفت: این نمایشنامه با عنوان «سرچشمه زلال» نوشته شده است و به صورت «پلی بک» اجرا شد یعنی صداها، افکت و موسیقی پیش از اجرای نمایش ضبط شده است و بازیگران بر حسب موسیقی و گفت وگوهایی که در صحنه وجود دارد بازی می کنند. 

هادی افضلی(دستیار کارگردان)، مهدی ایام(مدیر برنامه ریزی)، وحید صفری(مدیر تولید)، مسعود محرابی(صداگذاری، موسیقی و افکت) از جمله عوامل نمایش بازسازی واقعه غدیر خُم در قم بودند. 

هم چنین، اجرای گروه سرود شمیم رضوان از برنامه های جنبی این نمایش بود. 

بر اساس این گزارش، نمایش بازسازی واقعه غدیر خُم در شهر قنوات(استان قم) نیز اجرا شد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها