مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به رونمایی از 100اثر چاپی از خاطره ها و دلاوری های شهدای استان اشاره کردوگفت:در حال حاضر با رایزنی های صورت گرفته مستند 1600شهید از 1880شهید استان با همکاری وافر کنگره شهدای استان جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۲۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
امرالله درفشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمددر نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک عید قربان و غدیر و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است. 

هشت سال دفاع مقدس برگی زرین در تاریخ انقلاب

وی هشت سال دفاع مقدس را پیروزی خون بر شمشیر دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس  حماسه ی بی بدیل و ارزش آفرین ملت غیور اسلامی در برابر دژخیمان عالم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمدخط مشی این نهاد انقلابی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت مداری در جامعه دانست و افزود:توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از الزمات امروزی در جامعه است که باید در راستای آن تلاش های زیادی کرد.

ما آماده ایم شعار هفته دفاع مقدس

درفشی به در پیش بودن سی و ششمین هفته دفاع مقدس و تقارن این هفته با ایام حزن انگیز محرم الحرام اشاره کرد و گفت: سی  وششمین هفته دفاع مقدس با شعار ما آماده ایم  با اجرای 34مصوبه در سطح استان برگزارخواهد شد.

رژه با شکوه نیروهای مسلح در 31شهریور ماه

وی رژه با صلابت نیروی نظامی و انتظامی در اولین روز هفته دفاع مقدس را از مهمترین برنامه این ایام دانست و افزود و گفت: همزمان با این هفته غبار روبی گلزار شهداء و شهدای گمنام، شب شعر، دیدار با علما، سخنرانی فرماندهان جنگ پیش از خطبه های نماز جمعه اجرا خواهد شد.

شبیه سازی عملیاتن والفجر 8در یاسوج

رئیس حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان به اجرای رزمایش والفجر هشت در یاسوج اشاره کرد و گفت: همزمان با این هفته رزمایش والفجر 8 با همکاری تیپ مقتدر 48فتح استان در حاشیه رودخانه بشار ودر دهکده دفاع مقدس اجرا می شود.

درفشی به دیگر برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگی، اجتماعی دفاع مقدس و همایش بزرگ پیاده روی  از دیگر برمامه های مهم در این ایام خواهد بود.

نواختن زنگ مقاومت مدارس همزمان با کل کشور

وی نواختن زنگ ایثار و مقاومت را یکی دیگر از برنامه مهم این هفته دانست و افزود: همزمان با سراسر کشور زنگ ایثار و مقاومت ساعت هفت و 30دقیقه روز شنبه در کلیه مدارس استان نواخته خواهد شد.

ادارات بیشتر از قبل همکاری داشته باشند

مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان آذین بندی ادارت را یکی از مهمترین مصوبات این هفته دانست و گفت: با توجه به فضای روحانی استان برای برگزاری اولین و مهمترین رخداد فرهنگی استان در دهم مهرماه، فضای استان و ادارات باید بهتر و باشکوه تر از سنوات قبل آماده برگزاری این هفته بزرگ باشد.

رونمایی از 100 اثرچاپی همزمان با برگزاری کنگره ملی شهداء

درفشی به رونمایی از 100اثر چاپی از خاطره ها و دلاوری های شهدای استان اشاره کردوگفت:در حال حاضر با رایزنی های صورت گرفته مستند 1600شهید از 1880شهید استان با همکاری وافر کنگره شهدای استان جمع آوری شده است.

وجود 18یادمان شهداء گمنام در استان

وی به تکمیل یادمان های شهداء گمنام در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18یادمان گمنام در سطح استان وجود داشته که بیش از 13یادمان تکمیل شده اند.

رئیس حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان با بیان اینکه کارمرمت و بازسازی این یادمان بر عهد ه هیئت امنای تعیین شده خواهد بود، بیان کرد: این نهاد کار رایزنی برای تدفین این شهداء را انجام می دهد و بر اساس تعهد نامه ها، هیئت امنای مشخص شده باید کار ترمیم و بازسازی این یادمانها را انجام دهند.

مشخص شدن 13هیئت امنا یادمان شهداء استان

درفشی با بیان اینکه در حال حاضر هیئت امنا 13یادمان از 18یادمان شهدای گمنام در استان مشخص شده است، بیان کرد: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته بیشتر یادمانهای شهدا در سطح استان رشد 70درصدی را سپری می کنند.

وی به انعکاس خبری مبنی بر تدفین یک شهید گمنام در دهکده دفاع مقدس یاسوج همزمان با برگزاری کنگره 1880شهیداستان اشاره کردو گفت: رایزنی های صورت گرفته برای حضور یک شهید در این اجلاسیه صورت گرفته ولی تدفین و خاکسپاری یک شهید گمنام در دهکده دفاع مقدس مرکز استان منوط به توسعه و تجهیز زیرساختهای این دهکده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: ما هرچه داریم همه از برکت ولایت است و هرچه ولی امر بفرماید باید تمام و کمال اطاعت کرد.

سخنان برخی خواص دشمن شاد کن است

درفشی بیان داشت: تجربه نشان داده است که برخی با دلخوشی به بیگانه و در راستای عوام فریبی جامعه سخنانی می گویند که بیشتراز همه دشمن شاد کن بوده که این موضوع امنیت کشور را به خطر می اندازد. 

وی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه توسعه دفاعی و نظامی سخنی صریح است که باید اطاعت شود، گفت: متأسفانه سخنانی که امروز از برخی سیاست مداران امروز شنیده می شود سخنان دشمن است نه کسی که عمری در سیاست این نظام  داشته است.

این آقایان از دشمن غافل شده اند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید بر این موضوع که این افراد از دشمن غافل شد اند، بیان کرد: کشورهای که امروز توان نظامی ندارند کشورهای ذلیل هستند که بعد از مصوبه شواری امنیت و حضور آنان در جنگ جهانی دوم خلاء سلاح شده اند نه با اختیار خود دست به این کار زده اند.

اگر راست می گویند مانند مردم عادی در خیابانها قدم بردارید

درفشی بیان کرد: این افراد اگر راست می گویند و امروز سخنی مبنی بر اینکه نباید توان نظامی داشته باشیم، اگر جرأت دارند یک روز مانند مردم عادی و بدون محافظ در شهر رفت آمد کنند نه اینکه با سه حلقه محافظ تردد کنند.

وی گفت: پس اگر این حرفها را می گویند پس چه دلیلی دارد که این همه محافظ را برای خود استخدام کرده اند.

ارسال نظرات