معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 7 هزار تن بذر اصلاح شده میان گندم‌کاران کهگیلویه و بویراحمد برای کشت پاییزه توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۲۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

شهرام عسکری اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق تولید در این استان اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی بر عهده دارد، تصریح کرد: یکی از محورهای چهارگانه توسعه استان بخش کشاورزی است که باید در این بخش به فکر تولید هر چه بیشتر و البته در کنار آن اشتغال‌زایی باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از محصولات استراتژیک در حوزه کشاورزی گندم است که جهاد کشاورزی استان برای تولید هر چه بیشتر این محصول اقدامات بسیاری در سال‌های اخیر و در این دولت انجام داده است.

عسکری بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی در این زمینه استفاده از بذر اصلاح شده در اراضی کشاورزی است که جهاد کشاورزی به این موضوع اهمیت بسیاری می‌دهد.

این معاون جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: به همین منظور برای کشت پاییزه در استان به مقدار 7 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در نظر گرفته شده است.

وی از شروع کشت پاییزه گندم از نیمه دوم شهریور هر سال خبر داد و گفت: امسال این کشت به دلیل تأخیر در بارش‌ها به تأخیر افتاده است.

معاون جهاد کشاورزی استان با بیان اهمیت استفاده از بذر اصلاح شده در اراضی کشاورزی استان گفت: کیفیت تولیدات را با استفاده از این بذرها خواهیم داشت و کشاورزان ضرر کمتری هنگام برداشت محصول خواهند کرد.

ارسال نظرات