همزمان با عید سعیدغدیر، اجتماع بزرگ غدیریون در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۳۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان از برگزاری اجتماع بزرگ غدیریون در مرکز استان خبر داد و گفت: به شکرانه معرفت، محبت و ولایت امیرمؤمنان علی(علیه السلام ) در روز عید سعید غدیر خم سه شنبه ساعت 11 صبح اجتماع بزرگ غدیریون در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: قرائت زیارت امیرالمؤمنین حضرت امام علی (علیه السلام )، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شعرخوانی شعرایی که در محضر رهبر معظم انقلاب شعرخوانی کرده‌اند، مراسم عمامه گذاری 12 نفر از طلاب استان ، قرائت عقد اخوت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) و حضرت امام علی (علیه السلام ) به صورت دسته جمعی و قرعه کشی و اعطای هدیه به 18 نفر از شرکت کنندگان از برنامه های این اجتماع بزرگ است.

دبیراجرایی بنیاد غدیر استان برپایی نماز باشکوه عیدغدیرخم را پایان بخش برنامه‌های اجتماع غدیریون در شهرکرد دانست و گفت: از تمامی مردم ولایت مدار و متدین استان به ویژه شهرکرد دعوت می شود که در این برنامه حضور فعال و بانشاط داشته باشند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه عید غدیر از مهمترین اعیاد اسلامی است، افزود: غدیر چتر عظیمی است که همه مسلمانان از گذشته تا ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) از آن منتفع شده و خواهند شد و سبب پیوند میان اسلام و احکام و حفظ ارتباط انسان با خدا و اسلام است.

وی با بیان اهمیت واقعه غدیر در زنده نگه داشتن اسلام واقعی، گفت: بحث ولایت از ابتدای نبوت پیامبر همواره از دغدغه‌ های ایشان بوده و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) به دنبال فرصتی مناسب برای بیان امامت و ولایت به عنوان مغز اسلام بوده ‌اند که این فرصت در آخرین حج پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) فراهم آمد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیتهای موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

دبیر اجرایی بنیاد بین ‌المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری، فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود، بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند و این یک خطر جدی است.

استاد حوزه و دانشگاه پیام غدیر را نجات بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.

به گزارش بسیج، فردا سه شنبه همزمان با عید سعید غدیر، آئین بازسازی و بازروایی غدیر از ساعت 9صبح تا 11 نیز در جنب ترمینال جنوب شهرکرد، (بیت العباس) برگزار خواهد شد و نظیر این مراسم در شهرهای آلونی لردگان، بروجن، فارسان و سامان نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات