خبرهای داغ:
استان آذربایجان غربی در فضاهای آموزشی با مشکل جدی مواجه است، به نحوی که در سایت های مسکن مهر استان 794 کلاس درس مورد نیاز است و همچنین 16 هزار نفر نیز از تحصیل بازمانده اند.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۳۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اردشیر سید سیاح در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه بازگشایی مدارس در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد پروژه مهر را نماد مدیریت، برنامه ریزی، ساماندهی و ارزشیابی دانست و گفت: بحمدالله برای یک مهر و روز بازگشایی مدارس سازمان دهی خوبی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

معاون اموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان غربیبا بیان اینکه کالبد نظام آموزشی در حال تغییر است افزود: شاید سال 95 مرحله آغاز برنامه میان مدت کشور باشد چراکه برا ما کارگزاران نظام آموزشی سند تحول بنیادین منبع و ماخذ موثر در هدایت برنامه ها محسوب می شود.

قهرمان رحمانی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی استان اظهار داشت: ما در فضاهای آموزشی با مشکل جدی مواجه هستیم که نیازمند حمایت مسئولین می باشیم.

وی با اذعان به اینکه رتبه استان از حیث تراکم و فضا های آموزشی در سطح پایینی است افزود: بنابراین برای رسیدن به تراکم فضای استانداراد 575 کلاس درس جدید نیاز است.

قهرمانی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 300 کلاس استیجاری، 2 هزارو 860 کلاس نیازمند تخریب و جایگزینی و 4 هزار و 762 کلاس درس نیز نیازمند به مقاوم سازی داریم گفت: تعداد کلاس های درس فاقد سیستم گرامیش استاندارد نیز حدود 3000 باب می باشد.

به گفته مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در سایت های مسکن مهر استان نیز 794 کلاس درس مورد نیاز است.

وی در رابطه با وجود مدارس کانکسی در استان نیز افزود: در حال حاضر تعداد 198 ساختمان آموزشی در کانکس ها مستفر می باشند و اخیرا نیز تعداد 210 کانکس دیگر خریداری و 274 تک کلاسی نیز به این ها اضافه شده است.

رحمانی کل بودجه مصوب سالجاری را 47 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در 4 ماهه اول امسال مبلغ سه و نیم میلیارد تومان اختصاص یافته است.

ابراهیم محمدی معاون نیز برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی استاندارد استان را نیازمند 6 هزارو 800 باب کلاس درس دانست.

وی تصریح کرد: درست است آذربایجان‌غربی از نظر تراکم فضا دارای مشکل می باشد و در ردیف 27 کشور قرار دارد اما از نظر ساماندهی نیروی انسانی جزء 10 استان برتر کشور است.

پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی شاخص بازماندن از تحصیل برای دانش آموزان را 6 تا 16 سال عنوان کرد و گفت: در استان آذربایجان غربی نیز تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل 16 هزار نفر می باشد که 8 هزارو 700 نفر از آنها در استان شناسایی شده است.

ارسال نظرات