به مناسبت عید سعید غدیر مراسم جشنی با حضور نیروهای رسمی و وظیفه ناحیه عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۲۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید مهران کریم پور ضمن اشاره به واقعه منا و محکوم کردن این فاجعه بزرگ سران آل سعود را بی کفایت در ایجاد امنیت حرم امن الهی خواند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری در ادامه به واقعه بزرگ غدیر خم اشاره کرد و آن را سند ولایت و امامت مولای متقیان علی علیه السلام خواند و گفت: این واقعه از واقعه هایی است که شیعه و سنی روی آن اجماع و اتفاق نظر دارند و کسی پیدا نمی شود که آن را انکار کند.

کریم پور در ادامه افزود: اینکه عده ای در تبیین مفهوم ولی در حدیث مشهور پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم )که فرمودند: "من کنت مولاه فعلیٌّ مولاه"، می گویند منظور پیامبر دوستی و مودت می باشد و نه ولایت و امامت ، که دلایل زیادی بر بی اساس و بی منطق بودن این حرف مخالفان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه ای که در این واقعه ایراد فرمودند ابتدا به سه موضوع وحدانیت، ولایت و فضایل حضرت علی علیه السلام پرداختند و سپس ایشان را به عنوان ولیّ پس از خود برای امت معرفی کردند و مردم به مدت سه شبانه روز در آن مکان حضور داشتند و با مولا علی علیه السلام بیعت نمودند.

در پایان این مراسم، مداحان وذاکران اهلبیت عصمت و طهارت به قرائت اشعاری در وصف مولای متقیان حضرت علی علیه السلام پرداختند.

ارسال نظرات