خبرهای داغ:

همایش بزرگ شواری خیرین سلامت در بوکان برگزار شد

همایش بزرگ شواری خیرین سلامت بوکان با حضور جمع کثیری از مردم و خیرین این شهرستان در سالن فرهنگی هنری سیمرغ برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۱۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این همایش امام جمعه بوکان طی سخنانی به بحث کار نیک و کمک به دیگران در قران و احادیث اشاره کرد و گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و احادیث، بارها ذکر شده لذا می‌طلبد گره‏‌گشایى و رفع نیاز از نیازمندان تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده عنوان کرد: امید است همه بتوانیم برای رفع مشکلات هم تلاش کنیم تا جامعه سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: خیرین در این دنیا و در آخرت مورد مغفرت خداوند قرار می گیرند که این خود از بزرگترین نعمت ها است.

ماموستا خلیفه زاده عنوان کرد: کسی که از نظر مالی مشکل نداشته باشد ولی آن را در راه خدا انفاق نکند بخیل است که می تواند یکی از مشکل ترین امراضی باشد که انسان به آن گرفتار می شود.

وی در پایان گفت: همه می توانند در بحث خیر بویژه در امر سلامت کمک کنند زیرا جامعه را از مریضی و تباهی دور می کند.

در ادامه همایش رشید ایلخانی زاده مدیر اجرای شورای خیرین سلامت بوکان با خیر مقدم به حاضرین گفت: زکات امنیت کشور و همچنین سلامت جامعه کمک به همه به هم نوع است که بایستی همه در این مهم سهیم باشیم.

وی در ادامه افزود: مجمع خیرین سلامت بوکان به صورت رسمی از سه سال پیش با همکاری دولت و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان وارد گود سلامت شود و تا این لحظه توانسته است به اهداف تعین شده خود دست یابد.

وی ادامه داد: شورای خیرین بوکان طی چند سال گذشته با اقداماتی از قبیل ساخت و تجهیز مرکز دیالیز بیمارستان بوکان به عنوان یکی از مجهز ترین مراکز دیالیزی استان، کمک به تجهیز ساختمان تصویر برداری بیمارستان و همچنین راه اندازی مرکز شیمی درمانی این شهرستان نشان داده است برای ارتقاء حوزه سلامت از هیج کمکی دریغی نخواهد کرد.

این خیر بوکانی تصریح کرد: تا چهار ماه پیش مردم این شهرستان برای یک تصویر برداری ساده می بایست به شهر های اطراف سفر می کرد ولی اکنون با افتخار حوزه سلامت بوکان به جایگاه بسیار خوبی در این زمینه رسیده است.

ایلخانی زاده افزود: مردم بوکان با همکاری شورای سلامت از بدو تاسیس تاکنون بیش از 500 میلیون تومان به حوزه سلامت و بهداشت شهرستان کمک کرده که در نوع خود در سطح منطقه بی نظیر است.

وی ادامه داد: شورای خیرین سلامت بوکان از این به بعد در نظر دارد به به یاری مریضان بی بضاعت بپردازد که توانایی پرداخت هزینه درمان خود را ندارد.

این خیر خاطر نشان کرد: انشالله طی ماه های آینده شورای خیرین سلامت با تاسیس موسسه ای برای جمع آوری کمک های مردمی سعی خواهد کرد به بیماران نیازمند و کم توان کمک کند.

بخشدار مرکزی شهر بوکان نیز در همایش به عنوان سومین سخنران عنوان کرد: نهضت خیریه ای که چندی است در بوکان شروع به فعالیت کرده است باعث شده این شهرستان در حوزه های سلامت و مدرسه سازی پیشرفت های چشم گیری به خود ببیند.

یزدان پناه افزود: اقدامات خیرین در بوکان باعث شده که حتی این شهر خود را از بسیاری شهرهای بخوردار جدا کند و به الگوی برای دیگر مردم ایران در امر کارهای نیک تبدیل شده است.

وی افزود: در ایران باستان نیز کار خیر رایج بوده ولی با پذیرش اسلام از سوی مردم این سرزمین کارهای خیر بیش از بیش گسترش یافت.

بخشدار مرکزی بوکان تصریح کرد: لزوم به تشکیل نهاد های خیریه اکنون در جامعه بسیار مشهود است زیرا اگر چنین موسسه های وجود نداشته باشد امکان بروز پدیده های شومی همچون تکدی گری در جامعه اوج می گیرد.

وی در پایان افزود: می بایست لقب روشن فکر را به خیرین داد نه به کسانی که مدارج عالی تحصیلی را طی کرده است چون خیرین از افراد متمدن جامعه هستند و از مال خود انفاق می کنند.

در پایان این همایش تعدادی از خیرین حوزه سلامت مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظرات