خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه بوکان:

غدير مهمترين حادثه در تاريخ اسلام است/اهميت دادن به غدير، اهميت دادن به رسالت پيامبر(ص)است/وهابیتوحدت دنیای اسلام را نشانه گرفته است

مراسم جشن عید سعید غدیر خم به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان با حضور کلیه پایوران کادر و سرباز برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۱۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی در رابطه با آيه اكمال دين گفت:امامت و ولايت از اركانى است كه با تحقق آن، هم كفار مأيوس شده و هم دين كامل گردیده و هم نعمت خدا به پايان مى‌رسد و هم دين اسلام به عنوان دين پسنديده مرضىّ خدا قرار مى‌گيرد، بنابراين پذيرش امامت و ولايت به عنوان امرى اعتقادى از اهميت فوق العاده‌اى برخوردار است كه همگان بايد آن را بپذيرند و به آن ايمان پيدا كنند.

حجت الاسلام تقی خدایی فام عید غدير را يكى از روزهاى بسيار مهم در تاريخ زندگى پيامبر اسلام(ص) دانست و گفت: غدیر مهمترين حادثه در تاريخ اسلام است،زيرا روزى است كه پيامبر اسلام(ص) اميرالمؤمنين على (ع) را رسماً براى جانشينى خود تعيين كرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اين كه دين خدا كامل است و در روز غدير به كامل بودن خبر داده است لازم است بدانيم كه كمال دين تنها به بيان احكام الهى نيست بلكه اين دين به مبيّن معصوم و مجرى معصوم نیاز دارد كه هم دين را به طور صحيح بيان كند و هم از تحريف و ايجاد بدعت در دين جلوگيرى نمايد و هم آن را به طور صحيح و كامل اجراء نمايد و اين، تحقق پيدا نمى‌كند جز اين كه پيامبر مسئول اين وظيفه مهم را مشخص نمايد و ازاين رو در روايات، كمال دين را به ولايت اميرالمؤمنين (ع) مى‌داند و اين امر در روز عيد غدير خم تحقق پيدا كرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان افزود:يكى از مراحلى كه قرآن يأس كفار را اعلام مى‌كند روز غدير است، زيرا هنگامى كه مشركان مشاهده كردند مردى كه از نظر علم ، تقوا ، قدرت و عدالت بعد از پيامبر در ميان مسلمانان بى‌نظير بود به عنوان جانشينى آن حضرت انتخاب شد و از مردم براى او بيعت گرفت، يأس ونااميدى نسبت به آينده اسلام آن‌ها را فرا گرفت و دريافتند كه اين دين و آئين ريشه‌دار و پايدار است فلذا قرآن فرمود: (( اليوم يئس الذين كفروا من دينكم فلا تخشوهم و اخشون... ))

حجت الاسلام خدایی فام در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمنان قسم خورده ما برای همه مسلمانان دام پهن کردند تصریح کرد: ما توطئههای دشمنان را می دانیم و متوجه هستیم کسانی که به نام اسلام دست به جنایت میزنند از دیدگاه همه مسلمانان آگاه اعم از شیعه و سنی محکوم هستند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم از آنچه یک مشت وهابی و تکفیری علیه مسلمانان انجام می دهند تبری بجوییم، ابراز داشت: وهابیت یک جریان انحرافی است که در مقابل همه مذاهب اسلامی می‌ایستد و وحدت دنیای اسلام را نشانه گرفته است و شیعه و سنی برای آنها فرقی نمی‌کند زیرا اساس کار وهابیت را که انگلیسی‌ها پایه گذاری کردند با هدف تفرقه و شکاف در جهان اسلام است.

خدایی فام خاطرنشان کرد: دشمن توسط مزدورانی به نام وهابیت و آل سعود وحدت مسلمانان را نشانه گرفته است و تمام فعالیت‌ها و اهداف وهابیون در راستای حفظ منافع دشمنان دنیای اسلام است و از کشت و کشتار مسلمانان ابایی ندارند.

پخش کلیپ، قرائت شعر و برگزاری مسابقه پیرامون مقام و منزلت حضرت علی (ع) و واقعه ی غدیر خم از بخش های مختلف این مراسم بود.

ارسال نظرات