خبرهای داغ:
در پنجمین یادواره شهدای گمنام و مدافعان حرم عنوان شد:

نقطه مقابل جهاد، ذلت و خواری است

پنجمین یادواره شهدای گمنام و مدافع حرم به همت پایگاه امام حسین(ع) حوزه یازده شهید حصیری ناحیه امام رضا(ع) در مسجد امام حسین(ع) محله میلاد قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۹۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مهدی میرزا محمدی با اشاره به آیه 95 سوره نساءگفت: ملاک افضلیت و برتری ابتدا تقوا، سپس علم و جهاد است.

وی در ادامه افزود: جهاد به معنای جنگ و خونریزی نیست، بلکه به تعبیر امیرمؤمنان علی(ع) یکی از درهای بهشت است و خدا باب المجاهدین خود را به روی هر کسی باز نمی‌کند؛ حتی ممکن است برخی از مراجع نیز از آن در وارد بهشت نشوند.

میرزامحمدی در بیان تفاوت جنگ و جهاد اظهار داشت: نقطه مقابل جنگ، صلح و آرامش است اما در جهاد نقطه مقابل آن ذلت، خواری و عدم بصیرت و نفاق است.

وی بیان کرد: در جریانات اخیر 80 کشور جهان از داعش و تکفیری‌ها حمایت می‌کنند و نزاع‌های کنونی نزاع بر سر تخریب جریان ولایت الله و اولیاء الهی است و این نزاع‌ها اعتقادی است که در آن نژاد، عرب، عجم، ترک و افغان مفهومی ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: امروز یک کارگر، بازاری، کارمند،‌ دانشجو، سخنران هم می‌توانند جهادگر باشند آن هم در مقام عمل به وظیفه؛ در هر سنگری هستند خوب عمل کنند. مانند زمان جنگ تحمیلی که برخی خاکریز می‌زدند برای جلوگیری از نفوذ دشمن و برخی در قسمت تدارکات در پشت خط مقدم خدمت می‌کردند.

خاطر نشان می شود در این مراسم جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و جمعی از مسئولان استان و نیز اقشار مختلف مردمی و اعضای شورای حوزه شهيد حصيری به همراه برخی فرماندهان پایگاه‌های این حوزه حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار