کارشناس مسائل نظامی:

حملات داعش به دیرالزور تصادفی نبود

یک کارشناس مسائل نظامی با رد تصادفی بودن حملات داعش به دیرالزور با حمله آمریکا گفت: داعش از قبل نسبت به این حمله آگاهی داشت.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۸۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، «کمال جفا» کارشناس مسائل نظامی گفت: غیر ممکن است که همزمانی حملات گروه تروریستی داعش به جبل الثرده در جنوب دیرالزور با حملات آمریکا به این منطقه تصادفی باشد، زیرا کاملا مشخص است داعش از قبل نسبت به این حمله آگاهی داشت و برای آن در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی افزود: حملات هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در جبل‌الثرده در ساعت 17:10 دقیقه عصر شنبه صورت گرفت و این مناطق از قبل مشخص شده بود و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی آمار مواضع ارتش سوریه را داشتند. ائتلاف آمریکایی از دو سال قبل مراکز گروه تروریستی داعش در منطقه را هدف قرار می دهد و کمتر رخ داده است که اشتباهی به مواضع ارتش سوریه حمله کند، زیرا این مواضع مشخص است و آمریکا و روسیه بر سر آن توافق کرده اند.

این کارشناس نظامی گفت: حملات هوایی به جبل‌الثرده توسط بمب افکنهای آمریکایی و جنگنده‌های A10  صورت گرفت و سپس بالگردهای آپاچی مواضع تیمهای امدادی را که مشغول کمک به مجروحان و تخلیه شهدا در مناطق ثرده 1 و ثرده 2 بودند هدف قرار دادند. بالگردهای آپاچی همچنین سربازان ارتش سوریه، خودروها و ماشین‌آلاتی را که برای تخلیه و نجات به نوک کوه رفته بودند هدف قرار دادند.

جفا در ادامه به تسنیم گفت: لحظاتی بعد از حملات آمریکا، گروه تروریستی داعش از چندین محور به مواضع ارتش سوریه حمله کرد و داعش از روند تخلیه مجروحان و شهدا سوء استفاده کرد و موفق شد این مناطق را به کنترل خود در بیاورد و فرودگاه نظامی دیرالزور را در تیررس خود قرار دهد.

وی افزود: همزمان با این حملات، تروریستهای داعشی فرودگاه نظامی کویرس در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند و درگیری‌های بسیار شدیدی در این مکان به وقوع پیوست. در این درگیری ها 25 تروریست داعشی کشته و چندین ماشین‌آلات آنها منهدم شد.

این کارشناس مسائل نظامی گفت که جبل الثرده در جنوب شهر دیرالزور قرار دارد که در جنوب آن چاه نفت التیم که تحت کنترل داعش است قرار دارد.

ارتش سوریه، شامگاه شنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌‌هایش در شرق استان دیرالزور مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته است و وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 62 سرباز سوری و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر در حمله به این پایگاه خبر داد.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا نیز آمده است که جنگنده‌های ائتلاف تحت فرمان این کشور روز شنبه مناطقی از دیرالزور را که پیشتر نیز حملاتی را علیه داعش در آن ترتیب داده بودند، بمباران کردند و پیش از این اقدام روسیه در جریان عملیات قرار گرفته بود.

این حمله در حالی صورت گرفته است که آتش بس مورد توافق روسیه و آمریکا از ساعت 19 دوشنبه گذشته آغاز شده است.
ارسال نظرات