کارگاه دخترانه با موضوع فلسفه حجاب به همت حوزه کوثر یک در شازند با حضور 120 نفر از خواهران بسیجی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۷۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بسیج استان مرکزی؛ کارگاه دخترانه با موضوع فلسفه حجاب به همت حوزه کوثر یک اراک با حضور بیش از 120 نفر از خواهران بسیجی حلقات نوجوان در اردوگاه امیرکبیر شازند برگزار شد.

حجاب ارزنده‌ترین نمود فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام و در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و اعتبار خود می‌رسد و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

سرمربی حلقه‌های صالحین در این کارگاه با استناد به آیات قرآن به اهمیت پوشش زنان اشاره کرد و گفت: زن مظهر جهان خلقت الهی است، در امان ماندن از آفت هوس‌ها، ارزش و احترام برای زن، امنیت روانی، داشتن ارام روحی و روانی در جامعه از جمله موارد فلسه حجاب است.

اسکندری با اشاره به به سخن حضرت علی (ع) که فرمودند دل پاک عمل پاک می خواهد، افزود: دل پاک همان داشتن عفت و عفاف برای زنان است و باید دانست دل پاک عمل پاک را می پروراند و نمی توان انتظار داشت كسی که عفاف و حجاب خود را حفظ نمی‌کند دلی پاک داشته باشد.

وی افزود: کسی که دل پاک ندارد نه تنها پاکی خود را خدشه دار نموده بلکه سلامت جامعه اسلامی را به تباهی می کشاند.

سرمربی حلقه‌های صالحین تصریح کرد: اگر دختران و زنان جامعه به این یقین برسند که اعمال آنها به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید و هر لحظه اعمال آنها مورد نظارت حضرت(عج) قرار می گیرد از بسیاری از گناهان و اعمال ناپاک و ناپسند خودداری کرده و سلامت جامعه اسلامی تضمین خواهد شد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات