جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای حدود ۶۰۰ برنامه در سطح استان سیستان و بلوچستان برای هفته دفاع مقدس در دستور کار سپاه است
کد خبر: ۸۷۴۷۵۰۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، سرهنگ پاسدارمحمد ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه که  در مهمانسرای سپاه سلمان برگزار شد ضمن گرامی داشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس از این هفته به عنوان یاداور رشادتها، مجاهدتها و سلحشوریهای خیل عظیم  فرزندان این مرز و بوم نام برد.
وی افزود: امسال با توجه به نام گذاری سال با عنوان "اقتصاد مقاومتی،  اقدام و عمل"برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان متناسب با نوع تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان انقلاب اسلامی اعم از استکبار جهانی  به سرکردگی آمریکا و ارتجاع منطقه برنامه ریزی شده است.
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلو.چستان بیان کرد: برنامه های امسال با شعار"ما آماده ایم" با قوت و قدرت، نو آوری و جذابیت، بصیرت افزایی و روشنگری و نشر ارزشهای دفاع مقدس با کمک آحاد مردم استان و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.
سرهنگ ناظری تصریح کرد: سعی داریم در برنامه های این هفته نسل جوان که دفاع مقدس را ندیده و از نزدیک لمس نکردند را با نقش امپریالیسم آمریکا در تشویق و ترقیب رژیم صدام در حمله و تجاوز به نظام جمهوری اسلامی  و حمایت و پشتیبانی همه جانبه اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی و تجهیزاتی و مستشاری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از دولت بعث عراق انجام دادند آشنا کنیم.
جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با 50 عنوان کلی و قریب به 600 برنامه اجرایی در 7 مولفه فرهنگی، بصیرتی و روشنگری، ترویج روحیه جهاد و شهادت، ورزشی، هنری، دفاعی و امنیتی و اقتدار و مردم یاری برنامه های 36 سالگرد هفته دفاع مقدس را در سطح استان اجرا می کنیم.
وی به تشریح  برنامه های قبل از هفته دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: هماهنگی با سازمانها و ادارات، بازسازی واقعه غدیر خم، فضا سازی شهرستان و استان، و دیدار با ائمه جمعه و جماعات و نماینده ولی فقیه در استان از برنامه اجرایی قبل از هفته دفاع مقدس است.
وی افزود: واقعه تاریخی غدیر در چهار شهرستان زاهدان، زابل، دلگان و بزمان ایرانشهر که در شهرستانهای زاهدان و ایرانشهر برای اولین بار این نمایش بازسازی خواهد شد از دیگر برنامه های این هفته است.
وی افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در بسیاری از ردهها،  برگزاری یادواره های شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری ایستگاههای صلواتی، برگزاری کارگاههای توجیهی فرهنگی خاص مادران به عنوان پرچمداران مقابله با جنگ نرم، کارگاههای توجیهی فرهنگی خاص دختران جوان در خصوص مقابله با جنگ نرم، همایش فرماندهان و مدیران امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان، دعاوی کمیل، ندبه و زیارت عاشورا درسطح پایگاههای بسیج ،سخنرانی فرماندهان و مسئولین در نماز های جمعه شیعه و سنی، حضور سازمان یافته بسیجیان در نمازهای جمعه شیعه و سنی، توزیع محصولات فرهنگی دفاع مقدس و مشاوره مذهبی در مصلاهای نماز جمعه، بیعت با فرمانده را از ویژه برنامه های فرهنگی این هفته یاد کرد.
در برنامه بیعت با فرمانده که برای اولین بار در استان انجام می شود کلیه فرماندهان و مدیران بر سر گلزار شهید میرحسینی اجتماع  و میثاق مجددی با شهدای دفاع مقدس و شهدای استان بویژه سالار شهیدان شهید میرحسینی خواهند داشت.
همچنین برنامه های دیگری در این راستا نظیر نشست بصیرتی روشنگری، نشست مشترک خواهران شیعه و سنی، نشست حلقه های صالحین، هیئت منتظران مهدی(عج)، روز سرباز با برنامه های ویژه ی این روز برگزار خواهد شد.
وی گفت: در هفته دفاع مقدس از تندیس شهید «سبیل اخلاقی» به عنوان جوانترین شهید سیستان و بلوچستان در شهرستان نیکشهر رونمایی خواهد شد.
همایش ائمه جمعه و جماعات، جلسات شورای اقشار، جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، مسابقات متنوع ورزشی شامل؛ همایش پیاده روی خانوادگی و کوهپیمایی، مسابقات تیراندازی و دوچرخه سواری، برگزاری شب شعر و خاطره با موضوع دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح در سی و یکم شهریور و صبحگاه مشترک، بازسازی نمایش عملیاتی ثامن الائمه تیپ حضرت علی اکبر(ع) در زابل،  افتتاح طرح های عمرانی و محرومیت زدایی، فراخوانی گردانهای بیت المقدس و کوثر، افتتاح پایگاههای مقاومت بسیج و جذب بسیجیان و ... بخشی دیگر از ویژه برنامه های این هفته خواهد بود.
ارسال نظرات