معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» به میزبانی بقاع متبرکه زنجان برگزاری خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۴۰۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هر سال برنامه‌های دهه ولایت از روز عرفه آغاز و تا عید غدیر اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود محمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهه ولایت در پیام‌رسانی و تبیین امر مهم ولایت و امامت افزود: در همین راستا جشن‌های مردمی در دهه ولایت و امامت جشن ملی «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» به میزبانی بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشن‌ها با هدف ترویج فرهنگ غدیر و فرهنگ ولایی و تعمیق اعتقادات سطح عمومی مردم به بحث ولایت و امامت برگزار که هر سال نیز با استقبال خوبی از مردم استان مواجه می‌شود.

محمدی همچنین از برگزاری ویژه برنامه عید غدیر در قالب قرائت میثاق‌نامه ولایی خبر داد و گفت: این برنامه در قالب تواشیح، سرود، سخنرانی، مسابقه، تجدید عهد و پیمان با ولایت و امامت ویژه بانوان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه امسال در 38 بقعه متبرکه استان زنجان جشن ملی «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» برگزار خواهد شد، اضافه کرد: خطبه‌خوانی غدیر، سخنرانی ائمه جمعه و جماعات در مورد اهمیت واقعه غدیر در دین اسلام، برگزاری همایش بانوان ولایی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی، برپایی نمایشگاه، برپایی خیمه‌های معرفت از برنامه‌های جانبی این جشن بزرگ است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برپایی ایستگاه‌ صلواتی در جوار امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های مناسبتی به میزبانی امامزادگان عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است.

ارسال نظرات