خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید آثار گران‌بهای شیعه به جهان عرضه شود، گفت: باید چندین نسخه از موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» به‌دست علماء الازهر برسد چراکه آن‌ها برخلاف وهابیت از چنین آثاری استقبال می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۷۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
آیت‌الله‌ سبحانی: جریانات تکفیری و حامیان آن‌ها بر طبل تفرقه می‌کوبند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به اینکه در موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» اصالت شیعه مشخص شده است، اظهار داشت: در طول تاریخ برخی نویسندگان مزدور سعی کردند که اصالت شیعه را زیرسئوال ببرند و در مقابل آن بایستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه این موسوعه تاکید بر مشترکات است، افزود: چه اشکالی دارد که زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم، در برهه کنونی جریانات تکفیری و حامیان آن‌ها بر طبل تفرقه می‌کوبند، در حالی است که شیعه و سنی با وجود مشترکات زیاد باید بر آن تاکید داشت و نسبت به ترویج و گسترش آن‌ها تاکید کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر لزوم پیگیری علم‌الحدیث در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگرچه فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شده اما هنوز کافی نیست و باید این مسئله بیشتر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» به دست شیخ کویت و قرضاوی برسد، عنوان کرد: لازم است این آثار گران‌بها به جهان و به ویژه اهل سنت معرفی و عرضه شود. باید چندین نسخه از این موسوعه به دست علمای الازهر برسد چرا که آن‌ها برخلاف وهابیت از چنین آثاری استقبال می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها