بوشهر-امام جمعه چغادک گفت: روز عید غدیر همه مردم خانه ما سادات دعوت هستند و از صبح تا بعد از ظهر می توانند جهت عیدی گرفتن و جشن به خانه سادات سرکشی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۴۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،حجت‌الاسلام سید مجید موسوی امام جمعه شهر چغادک در مراسم بازسازی واقع غدیر گفت: امروز با توجه به شرایط فعلی جامعه اگر از فرزندان بپرسیم که چه عیدی را بیشتر می شناسید و به آن علاقه دارید قطعاً در جواب خواهند گفت عید نوروز و همه برنامه ها و بازدید ها را در روزهای نوروز انجام می دهند، اما این طور نیست بزرگ‌ترین و شادترین عید مسلمین عید غدیر است که باید برنامه های ویژه ای داشته باشیم.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه عید غدیر سادات باید به مردم عیدی بدهند، اظهار کرد: روز عید غدیر همه مردم خانه ما سادات دعوت هستند و از صبح تا بعد از ظهر می توانند جهت عیدی گرفتن و جشن به خانه سادات سرکشی داشته باشند.

موسوی افزود: شادات باید این روز را گرامی بدارند و این سنت حسنه را در بین مردم جامعه گسترش دهند و با یک فرهنگ سازی عمیق به نسل های آینده آن را منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم استان بوشهر در پیاده روی اربعین با شور و اشتیاق است، بیان کرد: به مناسبت فرار رسیدن عید غدیر در این مراسم به قد قرعه به 10 نفر هدیه کمک هزینه سفر به کربلا داده خواهد شد و کسانی که علاقه مند به حضور در این مراسم معنوی دارند می توانند با مراجعه به مکان های ثبت نام رد این گردهمایی حسینی حضور داشته باشند.

این متولی پیاده روی اربعین در استان خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی در استان بوشهر امسال از محل دفن اولین شهید مدافح حرم شهید احمدی جوان از روستای باشی بخش ساحلی دلوار در روز 13 محرم آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که مراسم بازسازی غدیر در جوار شهدای گمنام شهر چغادک با همکاری سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر، پایگاه مقاومت تاسوعای شهر چغادک و حوزه مقاومت بسیج رمضان برگزار شده است.

در پایان این مراسم به قد قرعه به 10 نفر از شرکت‌کنندگان هدیه کمک هزینه سفر به کربلای معلا اهداء شد./ انتهای پیام


ارسال نظرات
پر بیننده ها