خبرهای داغ:
مدیر کانون خورشید خبر داد

تلاش برای احیای شعر غدیریه در چهارمین سال فعالیت کانون خورشید

مدیر کانون خورشید از اجرای برنامه‌های مختلف برای احیای غدیریه سرایی و شعر غدیری در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۲۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
تلاش برای احیای شعر غدیریه در چهارمین سال فعالیت کانون خورشید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های فعالیت‌های کانون خورشید، نخستین مرکز رسانه‌ای ترویج غدیر و صحیفه سجادیه پرداخت و اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که به مجموعه کانون خورشید توفیق داد تا در راستای سند فرهنگی پنج ساله تدوین شده، امسال به چهارمین فرهنگ مغفول غدیری که غدیریه سرایی برای امیرالمومنین(ع) است بپردازیم.

وی ادامه داد: غدیریه سرایی سیره و سنتی است که امامان معصوم(ع) با تاکیدات و با سیره نورانی در ارتباط با شعرای هم عصرشان مانند دعبل و کمیت به یادگار گذاشتند و با این سیره عملاً بر غدیریه سرایی به عنوان رفتاری پسندیده توصیه کردند.  

مدیر کانون خورشید از چاپ مجله شعر خورشید به موضوع غدیریه سرایی خبر داد و گفت: در این نشریه بحث‌های علامه امینی در الغدیر در ارتباط با غدیریه سرایی را بررسی کردیم. این نشریه در سطح موسسات شاخص فرهنگی توزیع شد.

مشکوری از برگزاری همایش شعر غدیریه با حضور شعرای برجسته کشور در فرهنگ‌سرای اندیشه تهران خبر داد و گفت: این همایش شعرای شاخص کشور غدیریه‌‌های خود را قرائت کردند. این موضوع باید بیش از پیش بین شعرا جا بیوفتد و شعر غدیری همچون سایر اشعار بسط و گسترش خوبی پیدا کند.

وی افزود: علامه امینی غدیریه‌های شعرای قرن دوازدهم را ثبت کردند و شعرای امروز نیز باید این شعرها را ثبت و ضبط کنند تا آیندگان بدانند از صدر اسلام شعرای زیادی برای ثبت غدیریه تلاش کردند و آثارشان در تاریخ جاودان مانده است.

مدیر کانون خورشید ترجمه و انتشار کتاب‌های این کانون به زبان‌های خارجی را دیگر فعالیت سال جاری عنوان کرد و افزود: در نخستین گام کتاب خانواده خورشید را که در روز مباهله سال گذشته رونمایی شده بود، به زبان فرانسه ترجمه و منتشر کردیم که در روز مباهله رونمایی خواهد شد.

مشکوری بیان کرد: زبان فرانسوی از آنجایی برای ما مهم است که امروز یکی از نقاط جذب نیرو توسط داعش از میان فرانسوی‌ها است و از آنجا که مردم این کشور خود را اهل تمدن و مطالعه می‌دانند این کتاب را با همکاری دانشگاه الزهرا به فرانسوی ترجمه و چاپ کردیم و در ادامه نیز امیدواریم بتوانیم آثار را به زبان‌های انگلیسی، عربی و اسپانیولی ترجمه کنیم.

وی از پشتیبانی محتوایی برنامه‌های پرمخاطب سیما در ایام غدیر خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های کانون در سال جاری می‌توان به توزیع بروشورها، بنرها و فضاسازی شهری اشاره کرد. همچنین امسال چهار تیزر تصویری با عنوان رسم‌های غدیری با موضوع دید و بازدید، پوشیدن لباس نو و عیدی دادن در روز غدیر تولید و برای پخش در اختیار رسانه ملی، متروی تهران و سایر مجموعه‌های رسانه‌ای کشور  قرار گرفت.  
ارسال نظرات