دختر شهید شمسی پور از تلاش پدرش برای زنده نگه داشتن جانفشانی های رزمندگان در هست سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید می گوید.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، در گزارشی به بهانه آغاز هفته دفاع مقدس، به معرفی شهید شمسی پور مسئول سابق تربیت بدنی سپاه همدان پرداخته ایم.

شهید علیرضا شمسی پور 13 اردیبهشت ماه سال جاری در جریان تفحص شهدا در ارتفاعات کانی‌مانگا (پنجوین عراق) بر اثر اصابت مین والمری به درجه رفیع شهادت نائل می شود.شهید شمسی پور در خانواده ای مذهبی در سال 42 در همدان متولد می شود، دوران ابتدایی را در دبستان سعدی می گذراند و متوسطه را در دبیرستان شهیدچمران، بعد از دبیرستان در سال 60 برای گذراندن خدمت سربازی در لشکر 28 سنندج اعزام و بعد از پایان دوره سربازی دواطلبانه وارد نیروی بسیج می شود.

سال 62 به مدت یک سال در پایگاه مقاومت بسیج مسجد امیرالؤمنین فعالیت می کند و رفته رفته بعد از خدمت در بسیج مقاومت وارد سپاه ناحیه همدان می شود و از سال 63 که در سپاه ناحیه همدان مشغول انجام وظیفه بود، بسیار برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بارها مجروح شده و در سه مرحله با تهاجم شیمیایی رژیم بعث عراق شیمیایی می شود.

شهید شمسی پور شخصیت باهوشی دارد و همزمان با حضور در جبهه ها، تحصیلات عالیه خود را نیز می گذراند، در عملیات کربلای 4 معاون دسته می شود و پس از شهادت داریوش ساکی، عهده دار مسئولیت دسته غواصی، مدتی نیز فرمانده یکی از گروهان های غواصی شده و سپس به اطلاعات و عملیات نزد شهید بزرگوار علی چیت سازیان رفته و او را الگوی تمام عیار خود قرار می دهد.بعد از آنکه مسئول دسته شناسایی می شود، همراه با علی چیت سازیان و علی میرزایی در یکی از گشت های شناسایی می رود، در این مأموریت و در زمان شهادت حاج علی چیت سازیان، شمسی پور به همراه علی میرزاییان که در کنار شهید پیت سازیان هستند مجروح می شوند.

اواخر جنگ که می شود فرماندهی گردان را عهدار شده تا اینکه جنگ پایان می یابد و او همچنان آرام و قرار ندارد، گاهی همراه با کاروان راهیان نور برای روایتگری می رود و گاهی دیگر به عنوان جستجو گر نور در تفحص شهدا حضور می یابد و گاهی هم در سوریه به عنوان مدافع حرم آل الله.شهید شمسی پور مدتی نیز مسئولیت بسیج ورزشکاران سپاه، رئیس هیئت دوچرخه سواری، مسئول تربیت بدنی سپاه استان، و رئیس هیئت مدیر خانه تیراندازی همدان را بر عهده می گیرد.

دختر شهید شمسی پور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج درباره پدرش می گوید: از وقتی یاد می آید، پدرم همیشه در ورزش بود، اولین چیزی که از ایشان در حوزه ورزش یادم هست، حضورشان به عنوان مربی و داور در تیم فوتبال شهرداری و فجر سپاه همدان بود. ایشان در رشته های دوچرخه سواری و تیراندازی هم فعال بودند و در هیئت های استان و فدراسیون حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه پدرش با وجود نظامی بودن اما روحیه ورزشکاری اش غالب بود، ادامه می دهد: ایشان نظامی بودند اما همیشه در برخورد با پدرم، مهم ترین چیزی که جلوه می کرد، خصوصیات ورزشکاری شان بود و این بر روحیه نظامی شان غلبه داشت. همواره تاکید داشتند که ورزش را فراموش نکنیم و خودشان هم با وجود اختلاف سنی که با من و برادرم داشتند اما در مسابقات ورزشی که با هم داشتیم، بهتر از ما بودند و این نشان از توان بالایشان داشت.

فرزند شهید شمسی پور در ادامه به علاقه پدرش به کوهنوردی اشاره می کند و می گوید: ایشان همیشه آخر هفته ها پس از دوچرخه سواری یک مسیر طولانی، به کوهنوردی نیز می پرداختند و تاکید داشتند که ما هم حضور داشته باشیم.

وی در ادامه درباره خصوصیات اخلاقی شهید شمسی پور که یکی از یادگاران جبهه های دفاع مقدس بود، هم این طور توضیح می دهد: پدرم همیشه تاکید داشتند که باید نسل جدید را با جان فشانی ها و فداکاری های رزمندگان در روزهای دفاع مقدس آشنا کرد و می گفتند که تنها با دور شدن از سال های دفاع مقدس، باید تنها از نظر زمانی از آن روزها دور شویم و نباید شهدا و رزمندگان را فراموش کنیم و از آنها دور شویم.

دختر شهید شمسی پور با بیان اینکه پدرش در اردوی راهیان نور به عنوان راوی سعی در شناساندن روزهای دفاع مقدس به نسل جدید و جوان داشت، می گوید: ایشان به صورت مستقیم سعی نمی کردند که برای من به عنوان دخترشان، از روزهایی که در جبهه بودند، صحبت کنند و به همین خاطر در اردوی های راهیان نور که می رفتیم، ایشان به اتوبوس ما به عنوان راوی می آمدند و از جبهه و خاطرتشان می گفتند و تلاش داشتند که جوانان و نوجوانان امروز، آن روزها را از نزدیک لمس کنند.

ارسال نظرات