هاشمی در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود گفت: يكي از مهمترين عوامل تاثير گذار بر چالش هاي اجتماعي، تقويت و ترويج مطالعه متناسب با نياز مردم است.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۱۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمد رضا هاشمي در نشست اعضاي انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود در اتاق جلسات فرمانداری شاهرود اظهار کرد: افزايش سطح آگاهي هاي فرهنگي،اقتصادي و ديني مردم به ويژه حاشيه نشينان مكانهاي پرجمعيت با كتابهاي مورد نياز ضرورت فرهنگي و اجتماعي است.

وي با بيان اينكه مهاجراني كه از مناطق روستايي دور افتاده و محروم براي حاشيه نشيني در شهر ها نيازمند آموزش هاي جدي درخصوص فرهنگ شهر نشيني هستند ،تاكيد كرد: نحوه ارتباط و تغيير نگرش ها در كاهش آسيب هاي فردي و اجتماعي اين نمونه افراد بسيارتاثير گذار است.

فرماندار شاهرود با اشاره به برخي از معضلات اجتماعي همانند طلاق ،همسر آزاري و كودك آزاري گفت: يكي از مهمترين عوامل تاثير گذار بر اين چالش هاي اجتماعي، تقويت و ترويج مطالعه متناسب با نياز مردم است.

وي رساله حقوقي امام سجاد (ع) را نمونه اي بارز و شاخص از الگوهاي مورد نياز جامعه امروز بشريت دانست و افزود: بايد با جديت بيشتر در تهیه و توزیع این کتاب پيگيري و در اختيار همه قرار گيرد.

هاشمی احداث دو باب كتابخانه عمومي روستايي خير ساز در روستاهاي زمان آباد و مغان شهرستان شاهرود را از افتخارات دولت تدبير و اميد براي تقويت و توسعه فرهنگ مطالعه در نقاط محروم و دور افتاده برشمرد و تصریح کرد: روستاي شهيد پرور ميغان شهرستان شاهرود كه با تلاش مردم و مسئولان ذيربط به عنوان روستاي دوستدار كتاب در كشور نام گرفته ، ترويج فرهنگ مطالعه درآن شاخص شده است.

مسئول كانون جوانان بسيج شاهرود هم در اين نشست گفت: با بررسي هاي انجام شده براي رسوخ فرهنگ مطالعه در جامعه برآن شديم كتاب هاي كم حجم و مفيد را آسان تر در دسترس مردم قرار دهيم.

مصطفي خاني افزود: با اجراي طرح هاي گوناگون اين كتابها را در مصلاي نماز جمعه ، روستاهاي دور افتاده ،آرايشگاههاي زنانه و ديگر مكانهايي كه مردم اوقات فراغت اندكي دارند، به آساني در دسترس قرار دارد.

وي ادامه داد: اين كتابها به صورت امانت و هم به صورت دريافت وجه و خريداري به علاقمندان ارائه مي شود كه تقويت مطالعه را در جامعه به دنبال داشته است.

مهدي خداوردي مسئول كانون فرهنگي آموزشي قلم چي در شاهرود هم در اين نشست گفت: تمامي مدارس و كتابخانه هاي عمومي شهر شاهرود با توجه به ارائه درخواست هاي مسئولان آن به صورت رايگان از كتابهاي مورد نياز آموزشي كمك درسي برخوردار شدند.

وي از آمادگي و ادامه همكاري با اداره كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان براي توسعه دانش و فرهنگ مطالعه خبر داد و افزود: تاكنون بالغ بر ۴۰۰ميليون ريال كتاب كمك درسي به كتابخانه هاي عمومي و مدارس شاهرود اهدا شده است.

رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان شاهرود نیز در اين نشست گفت: بيش از ۸۰درصد خانواده هاي ساكن در روستاي شهيد پرور ميغان شاهرود عضو كتابخانه عمومي اين روستا هستند.

سيد ابراهيم موسوي افزود: در بيش از پنج حوزه ديگر اين روستا فعاليت هاي ترويج مطالعه و كتابخواني به صورت مردمي انجام مي شود كه اين روستا را به عنوان روستاي دوستدار كتاب در كشور مطرح كرده است.

در اين نشست از مهدي خداوردي مسئول كانون فرهنگي قلم چي در شاهرود با اهداي لوح تقدير شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها