سابقه همصدایی ایران و فلسطین به قبل از انقلاب بازمی‌گردد
ما در قضیۀ فلسطین همیشه مخالف با شاه و اسرائیل و پشتیبانان آنان بوده و با شما هم‏صدا بودیم و مظالم اسرائیل را به ملت‌ها رساندیم.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۰۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی؛ به دنبال اوج گرفتن حركت ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در تابستان 57، "سازمان آزادیبخش فلسطین" به نیابت از مردم سرزمین‌های اشغالی، حمایت خود را از نهضت اسلامی ایران اعلام كرد. امام خمینی(ره) نیز در روز 28 شهریور 57 در پیامی ضمن تشكر از ملت فلسطین، از آنان خواستند تا با ملت مظلوم ایران هم‌صدا شوند. در پیام امام(ره) خطاب به "یاسر عرفات" ، رئیس كمیتۀ اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین آمده بود:

 
بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب آقای یاسر عرفات، رئیس كمیتۀ اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین

مرقوم مورخ 18 شهر رمضان المبارك 98 توسط نمایندۀ مخصوص شما واصل شد. از اظهار محبت و پشتیبانی انقلاب فلسطین و آن حضرت از ملت ایران در موقعی كه ایران در آتش و خون غوطه ‏ور است سپاسگزارم. شاه كه از قیام‌های بحق مردم در سراسر ایران به ستوه آمده بود، شاه كه در صحنۀ حبس و تبعید و شكنجه و اختناق و قتل و غارت شكست خورده بود، در این روزها به دنبال تظاهرات آرام و منطقی مردمی كه برای رسیدن به حقوق اولیۀ خویش ترتیب داده بودند، بدون مجوز قانونی در دوازده شهر بزرگ، اعلام حكومت نظامی نمود و مردم بیدار و آزاده و بی ‏دفاع ایران را چون گذشته به رگبار گلوله بست كه تعداد كشته‏ شدگان را تاكنون بیش از چهار هزار نفر گزارش داده ‏اند.

 

ملت ایران كه از جرایم شاه در طول سلطنت غیرقانونی‏ اش به جان آمده و برای به دست آوردن آزادی و استقلال از دست‏رفته ‏اش بپاخاسته، شاه را كه به سرعت كشور را به سوی نابودی معنوی و مادی سوق می ‏دهد نمی ‏خواهند. شاه نفت كشور اسلامی ایران را برای سركوبی مسلمانان به اسرائیل می‏ دهد؛ و در ایران هر كس به این عمل غیر انسانی اعتراض كند با سرنیزه جوابش داده می‏ شود. شاه را امروز غاصبین حقوق مسلمین بر ملت ما تحمیل كرده‏ اند.

 

جناب آقای ابو عمار!

ما در قضیۀ فلسطین همیشه مخالف با شاه و اسرائیل و پشتیبانان آنان بوده و با شما هم‏صدا بودیم و مظالم اسرائیل را به ملت‌ها رساندیم؛ و حال كه ملت ایران در زیر چكمۀ دژخیمان شاه و در حصار تانك‌ها و توپ‌ها و مسلسل‌هایی است كه از سربازان اسرائیلی در خیابان‌های تهران برای كشتار ملت بی ‏دفاع ایران از آنها كمك گرفته، با ملت مظلوم ما هم صدا شوید و با وسایل تبلیغاتی خود صدای ما را به عالم برسانید.

 

امروز چین سرخ به اصطلاح انقلابی، آمریكا مظهر استثمار جهانی، و شوروی سرچشمۀ ریا و دروغ، و انگلیس استعمارگر كهنه‏ كار برای سركوبی ملتی كه می‏ خواهد روی پای خود بایستد و هیچ‏گونه تمایلی نه به شرق و نه به غرب داشته باشد، قیام و از شاه دفاع می‏ كنند و با این وضع، شاه با كمال بی شرمی ملت بی‏ پناه ایرانی را معجونی از كمونیست‌های سرخ و مرتجعین سیاه می‏ نامد. ولی من یقین دارم كه پیروزی ملت آگاه ما حتمی است.

 

از خداوند تعالی توفیق شما را در سركوبی اسرائیل غاصب خواستار، و استقلال كشورهای اسلامی را خواهانم. والسلام علیكم و رحمة‏اللّه‏ و بركاته.

 

روح ‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

 

*** صحیفه امام خمینی(ره)، جلد سوم
ارسال نظرات