مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد

کردستان رتبه پنجم کشوری از نظر تعداد سادات/ تشکیل کانون سادات در کردستان ضرورت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به وجود 128 هزار نفر از سادات در کردستان گفت: این استان از نظر تعداد سادات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۵۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در همایش تجلیل از سادات کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه مسلمانان به نوعی دارای تکریم و احترام بوده و در بین مومنین و مسلمانان، سادات و کسانی‌که منصوب به پیامبر اسلام هستند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی افزود: سادات باید قدردان این جایگاه باشند چرا که همیشه در طول تاریخ مورد تکریم و احترام بوده‌اند و باید ما هم سعی کنیم نقش و جایگاه سادات را در جامعه برجسته‌تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه سادات ظرفیت خوبی برای حوزه فرهنگی استان محسوب می‌شوند، افزود: نباید از این ظرفیت غافل شد و دهه ولایت نیز فرصت مناسبی برای تجلیل از این قشر در راستای ترویج فرهنگ نبوی و تبیین جایگاه سادات در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان داشت: سادات پرچمداران فرهنگ و بصیرت هستند و این همایش معطر به فرزندان رسول الله (ص) اعم از شیعه و سنی است و برای همه مردم قابل تکریم و احترام هستند.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: در استان کردستان قریب به 8 درصد جمعیت استان سادات هستند که معادل 128 هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و در سطح کشور این استان رتبه پنجم کشوری را در زمینه سادات دارد.

وی عنوان کرد: سادات کردستان جزو نجیب‌ترین و فداکارترین سادات هستند که به گردن توسعه فرهنگ دینی و اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حق بزرگی دارند و در دفاع و همراهی از نظام، امام و ولایت گام برداشتند و وظیفه ما امروزه تجلیل و تکریم از این قشر است.

وی خواستار تشکیل کانون یا تشکلی از سادات در استان شد و گفت: تشکیل این کانون در استان یک ضرورت است و می‌تواند در شناسایی سادات به ویژه سادات برجسته و فعال مسئولان استان را یاری دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ضمن تقدیر از حضور تمامی مسئولان، اصحاب رسانه و سادات استان از سپاه بیت‌المقدس، حوزه هنری، مرکز بزرگ، دفتر نماینده ولی فقیه کردستان، شورای شهر و شهرداری و تمامی ارگان‌هایی که تبلیغات اسلامی را در برگزاری این همایش یاری کردند قدردانی کرد.

در این همایش از 20 سادات برجسته استان تجلیل شد و چند برنامه فرهنگی اجرا شد.

ارسال نظرات