مدیرکل ارشاد کردستان عنوان کرد

بهره‌مندی 50 هزار نفر از برنامه‌های کانون‌های مساجد در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از بهره‌مندی 50 هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طی سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۴۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در آیین اختتامیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان کردستان اظهار کرد: امروز کانون‌های مساجد به فرصت استثنایی تبدیل شده و امروز یکی از افتخارات ارشاد وجود همین کانون‌های مساجد است.

به گفته وی، مقام معظم رهبری، دولت و سایر قوا به ارزش و اهمیت کانون‌های مساجد واقف هستند و متوجه این حضور معنادار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه کردستان جایگاه خوبی در کانون‌های مساجد داشته است و طبق برنامه باید 506 کانون در استان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به این آمار قرار داریم، گفت: با ایجاد و افتتاح هشت کانون دیگر تا پایان برنامه، به این میزان خواهیم رسید.

به گفته جعفری، در برنامه ششم کیفیت مبنای برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد خواهد بود و اعتباراتی که جذب می‌شود نیز در راستای کیفیت‌بخشی به کانون‌ها صرف می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که تقویت روحی و روانی نوجوانان و تقویت بنیان عقیدتی آنها از اولویت برنامه‌هاست، خاطرنشان کرد: علم، ورزش و تذهیب از مباحثی است که براساس تاکید رهبری باید در کانون‌های مساجد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان فرهنگ را محور و مبنای حرکت کانون‌های مساجد عنوان کرد و گفت: امسال تقارن ماه رمضان با فعالیت کانون‌ها بر افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌های آنها افزود و بیش از 50 هزار نفر از برنامه‌های مختلف آن بهره‌مند شدند.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را در بستر مساجد بسیار ارزشمند دانست و گفت: کانون‌های مساجد بستری برای ارتقای سطح علمی و مذهبی جوانان و نوجوانان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های کامل گلباغی، معاون اداری مالی ارشاد اسلامی کردستان، اظهار داشت: با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفت، اما مدیریت کانون‌های مساجد حاضر نشد که آقای گلباغی از بدنه آن جدا شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های معاون اداری مالی ارشاد اسلامی، محمود رستم‌پور را به عنوان معاون اداری مالی معرفی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار