معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: قرآن ملاک برتری انسان در زمین است و بهترین انسان‌ها از دیدگاه خداوند تبارک و تعالی کسانی هستند که قرآن را تلاوت کرده و به دیگران نیز یاد می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۳۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سید‌محمد سادات در آئین اختتامیه چهارمین دوره از مرحله استانی مسابقات سراسری قرآنی ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: سطح ایمان، عقل، علم و آموزه‌های اخلاقی از امتیازات بشر است.

وی ادامه داد: بشر در بسیاری از موارد در انتخاب‌هایش از این امتیازات استفاده نمی‌کند و در نتیجه انتخاب‌هایش از روی هوا و هوس بوده و مسیر ناحق را برمی‌گزیند.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بشر با وجود تمام پیشرفت‌هایی که داشته است رو به انحطاط در حرکت است، خاطرنشان کرد: ارزش‌های اخلاقی متاسفانه امروز کاملا روبه انحطاط بوده و بسیاری از آنها در جوامع کاملا محو شده‌اند.

سادات به آمار بالای کشته‌ها در جوامع بشری بعد از جنگ جهانی اول اشاره کرد و افزود: آمار انسان‌هایی که در طول جنگ جهانی اول و دوم از بین رفته‌اند بیش از آمار کشته‌شدگان از زمان حضرت آدم و نوح تا قبل از آغاز این جنگ‌ها است.

وی تصریح کرد: کشتار بی‌رحمانه وجود آسیب‌های اجتماعی و تجاوز و غیره ناشی از فاصله گرفتن انسان‌ها از خداوند تبارک و تعالی است.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، دلیل اصلی نازل شدن کتاب‌ها آسمانی را راهنمایی و ارشاد انسان‌ها برای انتخاب مسیر مستقیم عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند به وسیله پیامبران کتب آسمانی را بر انسان‌ها فرو فرستاده تا با انس‌گیری و تمسک به آنها مسیر درست را در زندگی بپیمایند و به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.

سادات از قرآن کریم به عنوان یکی از بزرگترین معجزات پیامبر نام برد و گفت: این کتاب به دلیل اینکه به صورت مستقیم و بدون واسطه بر قلب پیامبر نازل شده کوچکترین دست‌خوردگی در آن صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن ملاک برتری بوده و بهترین انسان‌ها از دیدگاه خداوند تبارک و تعالی کسانی هستند که قرآن را تلاوت و به دیگران نیز آموزش می‌دهند.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان به عفو کردن به وسیله قرآن نیز اشاره و تبیین کرد: یکی از امتیازات قرآن این است که می‌شود به عنوان وسیله برای عفو و بخشش از آن بهره گرفت.

وی تصریح کرد: قرآن عظمت و جایگاه بسیار والایی دارد و نمی‌توان در زمان کوتاه و در قالب سخنرانی در جلسات به تمام ابعاد آن پرداخت.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزاری جلساتی قرآن به ویژه اختتامیه مسابقات قرآنی را گامی در راستای تکریم از قرآن و پیام نورانی آن عنوان کرد و اظهار داشت: سبقت در عمل به قران باید سرلوحه همه مسلمانان در جهان قرار گیرد.

سادات تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت در جهان غرب الگوگیری از ارزش‌های اسلام و مسلمانان است که متاسفانه امروز بسیاری از ما آن را نادیده می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: توجه و اجرای سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب در چندین بند به آن اشاره فرموده است تنها راه گذر از پیچ تاریخی است.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه تمدنی در چنین پیچ تاریخی پیروز است که از لحاظ فرهنگی غنی باشد، اضافه کرد: قرآن و حرکت در مسیر آن تنها راه نجات بشر و رسیدنش به سعادت است.

سادات از قرآن به عنوان کتاب زندگی نام برد و افزود: تمسک به قرآن و پذیرفتن این راهنمای بشریت به عنوان کارگردان زندگی مسیر را برای طی کردن پله‌های رشد و بالندگی برای انسان هموار می‌سازد.

ارسال نظرات