استاندار کردستان:

هفتمین جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت به صورت بین‌المللی در سنندج برگزار می‌شود

استاندار کردستان از برگزاری هفتمین دوره جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت به صورت بین‌المللی در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۱۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره سراسری دف نوای رحمت در سنندج، اظهار کرد: از نظر من دف یک موسیقی عاشق است.

وی افزود: اگر خوب به یک برنامه دف‌نوازی نگاه کنید، انسان را به یاد حرکت مجنون به سمت شهر لیلی می‌اندازد که از کوه‌ها و بلندی‌ها و غیره را طی می‌کند و نفس نفس‌زنان از کوه بالا می‌رود و دوان دوان سرازیر می‌شود و در نهایت در عشق فانی می‌شود.

وی با بیان اینکه کردستان سرزمین فرهنگ و هنر است، خاطرنشان کرد: به عنواندخدمت‌گزار این مردم به فردایی می‌اندیشم که هنر کردستان بر بام هنر ایران بدرخشد، چراکه این ظرفیت در این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت هستیم که بسیار باشکوه و به زیبایی هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته شاهد هنرنمایی هنرمندان کردستانی در برنامه هفته فرهنگ و هنر در منطقه آزاد انزلی بودیم، اظهار کرد: هفته آینده نیز در بروجرد گروه فلارمونیک کردستان برنامه اجرا می‌کند و این نشان دهنده آن است که مردم کشور ما رفته‌رفته نه تنها موسیقی کردستان بلکه فرهنگ و هنر این استان را بیش از گذشته می‌شناسند و آن را قبول دارند.

وی افزود: کردستان نه تنها در موسیقی سنتی، آیینی و عرفانی، بلکه در موسیقی کلاسیک ظرفیت بسیار خوبی از خود نشان داده و حرف برای گفتن دارد.

وی به تقدیر از استاد اردلان پژوهشگر و هنرمند توانمند کردستانی در این برنامه اشاره کرد و گفت: این استاد کرد علم و هنر را با هم تلفیق و به عنوان یک اندیشمند و پژوهشگر توانمند در این عرصه نقش‌آفرینی کرده است.

وی از برگزاری هفتمین دوره جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت به صورت بین‌المللی در سنندج خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در حد این ظرفیت بالایی که در کردستان وجود دارد در خدمت مردم به ویژه جامعه هنری استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار