ضیایی در خطبه‌های نماز جمعه باقرشهر:

معاهده FATF برادر خوانده لایحه کاپیتولاسیون است

عضو شورای بسیج دانشجویی علم‌وصنعت گفت: معاهده FATF برادر خوانده لایحه کاپیتولاسیون در سال ۴۳ است؛ طبق این معاهده یک شخص آمریکایی در ایران از مصونیت قضائی برخوردار بود، اما شهروندان ایرانی در کشور خودشان باید در برابر ارتکاب هر عملی در برابر آمریکایی‌ها محاکمه می‌شدند.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۰۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛علی ضیایی، عضو شورای بسیج دانشجویی علم و صنعت دیروز سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه باقرشهر بود؛ که متن سخنان وی علی ضیایی، عضو شورای بسیج دانشجویی علم و صنعت دیروز سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه باقرشهر بود؛ که متن سخنان وی بدین شرح است:


 

بسم الله الرحمن الرحیم

از دیر باز تا کنون، در هر زمان و در هر نقطه ای از عالم هرگاه پرچمی از جبهه حق برخواسته است،  جنود ابلیس صفوف عناد خود را علیه آراسته اند و برای متوقف ساختن نهضت برآمده از آن به هر رذالتی متوسل شده اند.


بیش از چهار دهه پیش نیز در اوج ظلم و سایه افکنی سلطه و استکبار بر شرق و غرب عالم، هنگامی که خمینی کبیر پرچم مجاهدت با طواغیت عصر خویش را برافراشت، همواره این شیاطین جن و انس بودند که با انواع خصومت ورزی های مغرضانه از هیچ عداوتی علیه مومنان و مجاهدان انقلابی فروگزار نکردند. انقلاب نوپایی که عنوان طالع حکومت جهان گستر مهدوی را یدک می کشید از همان بدو تولد در برابر ابرقدرت های مستکبری قرار گرفت که برای به حضیض کشاندن این انقلاب، هر جنایتی را مستمک قرار دادند و از هیچ شرارتی دریغ نکردند.


لکن در چنین برهه حساس و خطرناکی امام خمینی به ما و همه آزادیخواهان عالم نشان داد که رویارویی با این جهانخواران ادبیات خاص خود را می طلبد؛ امامی که در تنگاتنگ تهدید های هر روزه ابر قدرت های شرق و غرب فرمود: « اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستى‏مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هر گز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‏کنیم».



 هنگامی که مستکبران، این ملت مسلمان مظلوم را در جوخه های جنگ و فشار و تهدید و تحریم و ترور گرفتار کردند، آن پیر روشن ضمیر انقلاب گفت: « اگر دشمنان ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند رمضانیم و اگر ما را محاصره نظامی کنند، فرزند عاشوراییم»


امام راحل ما با چنین ادبیات مبتنی بر ادله عقلی و نقلی این ملت را در مسیری هدایت کرد که سرانجام اتحاد دول شرق و غرب و بلوک هایشان که برای زمین گیر کردن نظام اسلامی متحد شده بودند، زانوی تسلیم بر خاک زد. جنگ هشت ساله ای در آن میلیارد دلار های دول نفت خوار عربی توام با صنایع سنگین نظامی، تکنولوژیک و اطلاعاتی کشور های سه قاره جهان برای فروپاشی مملکت و نظام و انقلاب ما بسیج شده بود، جنگ هشت ساله ای که طبق هیچ استدلال نظامی پیروزی به نام ایران نداشت و جنگ هشت ساله ای در آن از ۱۸ ملیت اسیر گرفتیم، سرانجام به لطف الهی با راهبرد های ناب و بی نظیر امام راحل و مجاهدت فاتحانه فرزندانش در جبهه های نبرد، با ظفرمندی مقتدرانه ایران به اتمام رسید.



اما امروز مساله این است:
هم اکنون با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی بزرگترین انقلاب قرن آیا هنوز راهبرد ها و کلیدواژه های استراتژیک حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه ) نصب العین مسئولین کشور ماست؟ آیا برخی مسئولین صاحب مقام ما که همواره خود را پیرو خط امام راحل معرفی کرده اند و می کنند ، آرمان های امام را سرلوحه ی مناسبات خود قرار داده اند یا خیر ؟!  آیا همانگونه که امام فرمود در مواجهه با دشمن می توانند خود را فرزندان عاشورا و رمضان قلمداد کنند ؟!


مسئولین محترم ما باید بدانند فرزند عاشورا بودن به حرف و ادعا نیست، به عمل است. در شب عاشورا سردار عاشورا امان نامه دشمن را نپذیرفت. در روز عاشورا هنگامی که شرایط به اضطرار رسید، امام عاشورا دست مذاکره به سمت دشمن دراز نکرد. حتی هنگامی که آب را به روی پاک ترین سلاله های عترت نبوی بستند و تحریم کردند، امام عاشورا رو به لشکریانش نکرد و نفرمود: « امروز باید با طرف مقابل مذاکره کنیم تا مشکلاتمان حل بشود , تا آب خوردنمان حل بشود!» ؛ بلکه سلاح در دست فشرد و در برابر افواج لشکر کفر سینه سپر کرد و فرمود « أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ بَيْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَيْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ »


صاحب منصبان ما باید بدانند امام عاشورا در گرماگرم نبرد مانند برخی مسئولین ما به اطرافیانش نفرمود« امروز باید سلاحمان را کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم!»
فرزند عاشورا باید بداند که عاشورا درس مذاکره نیست، بلکه عاشورا درس جِدّ و جهد و جهاد است.


امام راحل فرمود اگر ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند رمضانیم. فرزند رمضان یعنی چه؟! مسئولین ما باید متذکر شوند فرزند رمضان یعنی دستتان به طعام برسد و لب به طعام نزنید، یعنی اختیار معصیت داشته باشید و ورع پیشه کنید، یعنی اموال مسلمین زیر دستتان باشد و امانتدار باشید؛ نه به محض اینکه تا مدیریت بخشی از بیت المال مردم مظلوم و مستضعف را عهده دار شدید، حقوق های گزاف و نجومی چند ده میلیونی برای خود تصویب کنید و با سهم این مردم، طغیان اشرافیت به راه بیندازید؛ آن هم در شرایطی که مستکبران یک محاصره اقتصادی همه جانبه را علیه ملت ایران تدارک دیده اند.


در روز عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون حرمت خیام را حفظ کردند؛ تا زمانی که جان در بدن داشتند اجازه نفوذ حتی یک حرامی را به حریم خیام حرم ندادند. تا آخرین لحظات زندگی پر برکتشان نگذاشتند هیچ دشمن متخاصمی به خط قرمز هایشان تعرض کند.  مسئولین کشور ما امروز چقدر نسبت به نفوذ دشمن هوشیارند؛ نفوذی که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن هشدار دادند. صاحب منصبان اجرایی کشور تا چه حد قلمرو سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور را از نفوذ بیگانگان مصون می دارند ؟


عزیزان! امروز کشور ما را مخاطراتی تهدید می کند که بعضا از بدو انقلاب تا کنون بی سابقه است. برخی از معاهدات بین المللی که اخیرا به امضای قوه مجریه رسیده نگرانی های مضاعفی را بین دل سوزان کشور ایجاد نموده است. معاهداتی مانند توافق نامه برجام , معاهده « مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم » موسوم به FATF و قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC مستعد گشودن شاهراه های نفوذ اجانب به کشور است؛ البته همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نیت مذاکره کنندگان ما خیرخواهانه و از سر دلسوزی است، لکن بی شک  این توافق نامه ها از ساختاری برخوردار است که می تواند در ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی ضربات جدی و جبران ناپذیری را به کشور وارد کند. صحبت در باب هر کدام از توافق نامه های مذکور سلسله جلسات جداگانه ای را می‌طلبد، لکن فراخور مسائل روز بنده در باب یکی از این معاهدات که بیشتر از سایرین، کشور را با خطر مواجه می کند نکاتی را عرض می کنم:


در اوایل تابستان امسال اعلام شد با مذاکرات صورت گرفته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF ، ایران به مدت یکسال موقتا از لیست سیاه این گروه خارج خواهد شد.

 

گروه FATF گروهی بین المللی متشکل از ۳۵ کشور است که در ظاهر به منظور مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به وجود آمده است؛ لکن در اصل با سردمداری کشور های غربی به نهادی برای اشراف اطلاعاتی بر کشورهای جهان و تحمیل خواسته های مستکبران بر آن ها بدل گردیده است. در گذشته این گروه به بهانه واهی پولشویی و حمایت ایران از تروریسم، کشور ما را در لیست سیاه خود قرار داد و بانک های جهان را از مراودات مالی با ایران منع کرد، لکن امروز برخی از مسئولین اجرایی ما مصممند تا با جلب اعتماد این گروه از FATF وضعیت سفید دریافت کنند. لکن مشکل این جا است که از شرایط اولیه این نهاد بین المللی این است که تمامی گروه های مخالف با غرب را تروریسم بدانیم و تمامی تحریم های یک جانبه و چند جانبه ی غرب را در مورد آنان اعمال کنیم .


مردم بزرگوار! همانطور که می دانید بسیاری از موارد تحریم شده توسط غرب، جزو اشخاص و نهادهای داخل کشور خودمان هستند. یعنی من بعد بانک های ما، نهاد های کشورِ خودشان را به منظور جلب نظر غرب مورد تحریم قرار خواهند داد. عضویت در معاهده FATF را می توان برادر خوانده لایحه ی کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ دانست . طبق معاهده ی کاپیتولاسیون یک شخص آمریکایی در ایران از مصونیت قضائی برخوردار بود , لکن شهروندان ایرانی در کشور خودشان در برابر ارتکاب هر عملی در برابر آمریکایی ها باید محاکمه می شدند .

 

امروز , پس از گذشت۵۲ سال از ماجرای کاپیتولاسیون، در کشور ما قوانین در حال شکل گیری است که به زبان ساده طبق آن ها یک فرد آمریکایی در ایران می تواند از خدمات اقتصادی و بانکی و مالی برخوردار شود، اما اشخاص مورد تحریم آمریکا همچون فرماندهان قوای نظامی و نهادهای لشکری و کشوری ما مورد تحریم بانک مرکزی و زیرمجموعه های آن قرار خواهد گرفت ! چون به تعریف غرب این اشخاص و نهاد ها تروریست هستند !


شاید هیچ گاه هیچ کس و حتی دشمنان ما هم گمان نمی کردند که تحریم های ظالمانه ای که توسط معاندان این کشور وضع شده، روزی به داخل کشور نیز نفوذ کند و عده ای بخواهند فرآیند عجیب و بی سابقه خودتحریمی را در کشور رقم بزنند. طبق تحریم های مذکور بالغ بر ۲۰۰ شخص ، شرکت و نهاد ایرانی در لیست تحریم های یک جانبه و چندجانبه ی غربی ها قرار دارند. نهاد هایی مانند :
سپاه پاسداران
وزارت دفاع
وزارت اطلاعات
وزارت ارشاد
سازمان صداو سیما
سازمان صنایع هوافضا
گروه مهامات سازی ایران
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
بسیج
دانشگاه مالک اشتر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
نهاد هایی از دانشگاه صنعتی شریف
قرارگاه خاتم الانبیاء  و حدود ۱۶۰ نهاد دیگر , مراکزی هستند که من بعد باید شاهد تحریم آن ها در داخل کشور باشیم. متاسفانه اخیرا دو بانک داخلی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نامه نوشته و با استناد به تحریم های اروپا و سازمان ملل، این قرارگاه را از خدمات ارزی محروم کرده اند. این اتفاق نشان می دهد که تهدید نفوذ بیگانگان در کشور جدی تر از قبل شده است.


گذشته از بحث خودتحریمی جلب رضایت گروه FATF مشروط به قراردادن تمامی اطلاعات مالی و بانکی در اختیار اعضای این گروه است. اتفاقی که باعث می شود دشمنان غربی با رصد تراکنش های مالی ما  فعالیت های خرد و کلان استراتژیک کشور را تخمین زده و پیش بینی کنند که این موضوع  ۱۸۰ درجه با امنیت ملی در تضاد است.


علاوه بر این ما برای جلب اعتماد گروه FATF باید گروه های مقاومت فعال در منطقه همچون حزب الله لبنان را تروریست دانسته و تمامی ارتباطات و کمک های خود را به آنان قطع کنیم؛ گروه هایی که از دل انقلاب اسلامی ایران برخواسته اند و بخشی از امنیت امروز خود را مدیون مجاهدت های آنان هستیم .


همچنین اخیرا اخباری مبنی بر تلاش مسئولین قوه مجریه برای عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو منتشر شده است. کنوانسیونی که در صورت عضویت در آن، باید به بهانه مبارزه با جرایم سازمان یافته بین المللی، گروه های مقاومت منطقه و حامیان خودمان را مجرم و جنایت کار شناخته و بعضا برای مجازات آن ها با دشمنان خودمان همکاری کنیم!


ادامه این روند خطرناک نتیجه ای جز تضعیف کشور در برابر دشمن و کاهش چشمگیر عمق راهبردی و نفوذ استراتژیک ایران در منطقه نتیجه ای نخواهد داشت .



ما از مسئولین محترم اجرایی کشورمان خواهشمندیم که موضع دقیق، صریح و رسمی خود را مشخص کنند . آیا این صحیح است که در قلب مملکت امام زمان (عج) و توسط برخی از مسئولین رسمی، نهاد های آبادگر و اقتدارآفرین، حامیان تروریسم قلمداد گردند و دریافت کنندگان حقوق های گزاف و نجومی امانتدار و ذخایر نظام و انقلاب خوانده شوند ؟!



ما خواستار آن هستیم که نظام مالی، بانک مرکزی و سایر بانک های کشور  به جای تلاش برای عضویت در سیستم بانکداری جهانی به حل مشکلات و دغدغه های مردم بپردازند.

 

متاسفانه در حال حاضر حل معضلات سطح عموم جامعه اولویت اول بانک های ما نیست؛ به طور مثال اخیرا با تلاش های مجدانه و پیگیرانه دانشجویان بسیجی , طرح افزایش وام ازدواج از ۳میلیون به ۱۰ میلیون تومان طراحی، تنظیم و ارائه شد که به حمدالله در مجلس هم به تصویب رسید ؛ اما با گذشت چند ماه از ابلاغ این طرح , بانک ها  هنوز نسبت به اجرای آن کارشکنی می کنند . موضوعی که جزو دغدغه های اول بسیاری از جوانان کشور و خانواده ها است .

 

این کارشکنی ها در حالی است که حدود صد هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در بانک ها وجود دارد. بانک ها از این صد هزار میلیارد فقط حاضر شده اند سی هزار میلیارد را وام بدهند. از این سی هزار میلیارد نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها به کارمندان خودشان وام داده اند و تنها پنج هزار میلیارد تومان به وام ازدواج تخصیص یافته که در اعطای آن به زوج های جوان نیز کارشکنی می کنند . البته برای جلوگیری از این کارشکنی ها پیگیری خود مردم و خصوصا ائمه جمعه می تواند موثر واقع شود؛ همچنان که نمونه موفق آن در برخی از استان های کشور دیده شده است.


ما از بانک ها خواستاریم که به جای پیگیری برقراری ارتباط با بانک های اروپایی در مسیر رشد صنعت کشور و اشتغال زایی جوانان کشور مساعدت کرده و سنگ اندازی نکنند. متاسفانه امروز اگر کسی همت کند که یک کارگاه صنعتی کوچک راه بیندازد، در خلاء سرمایه گذاری داخلی مجبور است به سمت دریافت وام از بانک ها برود، لکن سود مطالبه شده توسط بانک ها از کارآفرینان، علاوه بر فشارهای بالای مالیاتی باعث گردیده است که عملا اقدامات کارآفرینی و اشتغال زایی به نتیجه نرسند .

 

از دیگر عوامل بی کاری در کشور واردات بی رویه، قاچاق کالا، حذف برخی از عوامل بازدارنده قاچاق مانند طرح شبنم و همچنین افزایش مضاعف مناطق آزاد تجاری است. این عوامل در سال های اخیر باعث شده تا ۶۰ درصد صنایع کشور تعطیل شوند. این سوء مدیریت ها باعث شده تا کنون ۱۴۰ هزار کارخانه تعطیل شود. این بی تدبیری ها موجب گردیده حدود ۱۶۶ هزار نفر در کشور ما شغل خود را از دست بدهند. برای نمونه خدمت شما عرض می کنم ما در کشور حدود ۷ کارخانه اصلی واگن سازی داریم، اما در حال حاضر تنها سه تای آن ها در حال فعالیت است و چهارتای دیگر عملا فعالیت خاصی ندارند. در چنین شرایطی مسئولین ما با شرکت های خارجی قراردادهای چندصد میلیون دلاری خرید واگن می بندند!


آیا این کارها مصداق تولید اشتغال برای کارگر اجنبی نیست ؟ آیا این اقدامات ترجیح اشتغال جوان خارجی به جوان ایرانی نیست ؟ مسئولین ما حدود ۱۰ میلیارد دلار قرارداد خرید هواپیما با خارج بسته اند در حالی که تنها دو درصد افراد در کشور از هواپیما استفاده می کنند . این ارز هایی که از کشور خارج می شود از سر سفره من و شما برداشته می شود . اشتغال را از من و شما صلب می کند. ما از مسئولین خواهشمندیم در اولویت بندی های خود دقت بیشتری کنند. بانک ها را وادار کنند تا با منابع عظیم احتکار شده مالی خود به حل مشکلات کشور و مردم بپردازند، نه اینکه تمام همّ و غمّ خود را صرف برقراری ارتباط با بانک های خارجی و عضویت در معاهدات خطرناکی مانند FATF کنند؛ آن هم به قیمت خودتحریمی و اجرای سیاست های بیگانگان در کشور .



انشاءالله خداوند توفیق عمل به اوامر اسلام و پیروی از راهبرد های امام راحل را به همه ما عنایت کند. توفیق پیگیری مطالبات مردم و همچنین خدمت به هموطنان مسلمانمان را به همه ی مسئولین خدوم و زحمت کش کشور مرحمت بفرماید.


والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انتهای پپام/
کلمات کلیدی
بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

از دیر باز تا کنون، در هر زمان و در هر نقطه ای از عالم هرگاه پرچمی از جبهه حق برخواسته است،  جنود ابلیس صفوف عناد خود را علیه آراسته اند و برای متوقف ساختن نهضت برآمده از آن به هر رذالتی متوسل شده اند.


بیش از چهار دهه پیش نیز در اوج ظلم و سایه افکنی سلطه و استکبار بر شرق و غرب عالم، هنگامی که خمینی کبیر پرچم مجاهدت با طواغیت عصر خویش را برافراشت، همواره این شیاطین جن و انس بودند که با انواع خصومت ورزی های مغرضانه از هیچ عداوتی علیه مومنان و مجاهدان انقلابی فروگزار نکردند. انقلاب نوپایی که عنوان طالع حکومت جهان گستر مهدوی را یدک می کشید از همان بدو تولد در برابر ابرقدرت های مستکبری قرار گرفت که برای به حضیض کشاندن این انقلاب، هر جنایتی را مستمک قرار دادند و از هیچ شرارتی دریغ نکردند.


لکن در چنین برهه حساس و خطرناکی امام خمینی به ما و همه آزادیخواهان عالم نشان داد که رویارویی با این جهانخواران ادبیات خاص خود را می طلبد؛ امامی که در تنگاتنگ تهدید های هر روزه ابر قدرت های شرق و غرب فرمود: « اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستى‏مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هر گز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‏کنیم».



 هنگامی که مستکبران، این ملت مسلمان مظلوم را در جوخه های جنگ و فشار و تهدید و تحریم و ترور گرفتار کردند، آن پیر روشن ضمیر انقلاب گفت: « اگر دشمنان ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند رمضانیم و اگر ما را محاصره نظامی کنند، فرزند عاشوراییم»


امام راحل ما با چنین ادبیات مبتنی بر ادله عقلی و نقلی این ملت را در مسیری هدایت کرد که سرانجام اتحاد دول شرق و غرب و بلوک هایشان که برای زمین گیر کردن نظام اسلامی متحد شده بودند، زانوی تسلیم بر خاک زد. جنگ هشت ساله ای در آن میلیارد دلار های دول نفت خوار عربی توام با صنایع سنگین نظامی، تکنولوژیک و اطلاعاتی کشور های سه قاره جهان برای فروپاشی مملکت و نظام و انقلاب ما بسیج شده بود، جنگ هشت ساله ای که طبق هیچ استدلال نظامی پیروزی به نام ایران نداشت و جنگ هشت ساله ای در آن از ۱۸ ملیت اسیر گرفتیم، سرانجام به لطف الهی با راهبرد های ناب و بی نظیر امام راحل و مجاهدت فاتحانه فرزندانش در جبهه های نبرد، با ظفرمندی مقتدرانه ایران به اتمام رسید.



اما امروز مساله این است:
هم اکنون با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی بزرگترین انقلاب قرن آیا هنوز راهبرد ها و کلیدواژه های استراتژیک حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه ) نصب العین مسئولین کشور ماست؟ آیا برخی مسئولین صاحب مقام ما که همواره خود را پیرو خط امام راحل معرفی کرده اند و می کنند ، آرمان های امام را سرلوحه ی مناسبات خود قرار داده اند یا خیر ؟!  آیا همانگونه که امام فرمود در مواجهه با دشمن می توانند خود را فرزندان عاشورا و رمضان قلمداد کنند ؟!


مسئولین محترم ما باید بدانند فرزند عاشورا بودن به حرف و ادعا نیست، به عمل است. در شب عاشورا سردار عاشورا امان نامه دشمن را نپذیرفت. در روز عاشورا هنگامی که شرایط به اضطرار رسید، امام عاشورا دست مذاکره به سمت دشمن دراز نکرد. حتی هنگامی که آب را به روی پاک ترین سلاله های عترت نبوی بستند و تحریم کردند، امام عاشورا رو به لشکریانش نکرد و نفرمود: « امروز باید با طرف مقابل مذاکره کنیم تا مشکلاتمان حل بشود , تا آب خوردنمان حل بشود!» ؛ بلکه سلاح در دست فشرد و در برابر افواج لشکر کفر سینه سپر کرد و فرمود « أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ بَيْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَيْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ »


صاحب منصبان ما باید بدانند امام عاشورا در گرماگرم نبرد مانند برخی مسئولین ما به اطرافیانش نفرمود« امروز باید سلاحمان را کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم!»
فرزند عاشورا باید بداند که عاشورا درس مذاکره نیست، بلکه عاشورا درس جِدّ و جهد و جهاد است.


امام راحل فرمود اگر ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند رمضانیم. فرزند رمضان یعنی چه؟! مسئولین ما باید متذکر شوند فرزند رمضان یعنی دستتان به طعام برسد و لب به طعام نزنید، یعنی اختیار معصیت داشته باشید و ورع پیشه کنید، یعنی اموال مسلمین زیر دستتان باشد و امانتدار باشید؛ نه به محض اینکه تا مدیریت بخشی از بیت المال مردم مظلوم و مستضعف را عهده دار شدید، حقوق های گزاف و نجومی چند ده میلیونی برای خود تصویب کنید و با سهم این مردم، طغیان اشرافیت به راه بیندازید؛ آن هم در شرایطی که مستکبران یک محاصره اقتصادی همه جانبه را علیه ملت ایران تدارک دیده اند.


در روز عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون حرمت خیام را حفظ کردند؛ تا زمانی که جان در بدن داشتند اجازه نفوذ حتی یک حرامی را به حریم خیام حرم ندادند. تا آخرین لحظات زندگی پر برکتشان نگذاشتند هیچ دشمن متخاصمی به خط قرمز هایشان تعرض کند.  مسئولین کشور ما امروز چقدر نسبت به نفوذ دشمن هوشیارند؛ نفوذی که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن هشدار دادند. صاحب منصبان اجرایی کشور تا چه حد قلمرو سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور را از نفوذ بیگانگان مصون می دارند ؟


عزیزان! امروز کشور ما را مخاطراتی تهدید می کند که بعضا از بدو انقلاب تا کنون بی سابقه است. برخی از معاهدات بین المللی که اخیرا به امضای قوه مجریه رسیده نگرانی های مضاعفی را بین دل سوزان کشور ایجاد نموده است. معاهداتی مانند توافق نامه برجام , معاهده « مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم » موسوم به FATF و قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC مستعد گشودن شاهراه های نفوذ اجانب به کشور است؛ البته همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نیت مذاکره کنندگان ما خیرخواهانه و از سر دلسوزی است، لکن بی شک  این توافق نامه ها از ساختاری برخوردار است که می تواند در ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی ضربات جدی و جبران ناپذیری را به کشور وارد کند. صحبت در باب هر کدام از توافق نامه های مذکور سلسله جلسات جداگانه ای را می‌طلبد، لکن فراخور مسائل روز بنده در باب یکی از این معاهدات که بیشتر از سایرین، کشور را با خطر مواجه می کند نکاتی را عرض می کنم:


در اوایل تابستان امسال اعلام شد با مذاکرات صورت گرفته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF ، ایران به مدت یکسال موقتا از لیست سیاه این گروه خارج خواهد شد.

 

گروه FATF گروهی بین المللی متشکل از ۳۵ کشور است که در ظاهر به منظور مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به وجود آمده است؛ لکن در اصل با سردمداری کشور های غربی به نهادی برای اشراف اطلاعاتی بر کشورهای جهان و تحمیل خواسته های مستکبران بر آن ها بدل گردیده است. در گذشته این گروه به بهانه واهی پولشویی و حمایت ایران از تروریسم، کشور ما را در لیست سیاه خود قرار داد و بانک های جهان را از مراودات مالی با ایران منع کرد، لکن امروز برخی از مسئولین اجرایی ما مصممند تا با جلب اعتماد این گروه از FATF وضعیت سفید دریافت کنند. لکن مشکل این جا است که از شرایط اولیه این نهاد بین المللی این است که تمامی گروه های مخالف با غرب را تروریسم بدانیم و تمامی تحریم های یک جانبه و چند جانبه ی غرب را در مورد آنان اعمال کنیم .


مردم بزرگوار! همانطور که می دانید بسیاری از موارد تحریم شده توسط غرب، جزو اشخاص و نهادهای داخل کشور خودمان هستند. یعنی من بعد بانک های ما، نهاد های کشورِ خودشان را به منظور جلب نظر غرب مورد تحریم قرار خواهند داد. عضویت در معاهده FATF را می توان برادر خوانده لایحه ی کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ دانست . طبق معاهده ی کاپیتولاسیون یک شخص آمریکایی در ایران از مصونیت قضائی برخوردار بود , لکن شهروندان ایرانی در کشور خودشان در برابر ارتکاب هر عملی در برابر آمریکایی ها باید محاکمه می شدند .

 

امروز , پس از گذشت۵۲ سال از ماجرای کاپیتولاسیون، در کشور ما قوانین در حال شکل گیری است که به زبان ساده طبق آن ها یک فرد آمریکایی در ایران می تواند از خدمات اقتصادی و بانکی و مالی برخوردار شود، اما اشخاص مورد تحریم آمریکا همچون فرماندهان قوای نظامی و نهادهای لشکری و کشوری ما مورد تحریم بانک مرکزی و زیرمجموعه های آن قرار خواهد گرفت ! چون به تعریف غرب این اشخاص و نهاد ها تروریست هستند !


شاید هیچ گاه هیچ کس و حتی دشمنان ما هم گمان نمی کردند که تحریم های ظالمانه ای که توسط معاندان این کشور وضع شده، روزی به داخل کشور نیز نفوذ کند و عده ای بخواهند فرآیند عجیب و بی سابقه خودتحریمی را در کشور رقم بزنند. طبق تحریم های مذکور بالغ بر ۲۰۰ شخص ، شرکت و نهاد ایرانی در لیست تحریم های یک جانبه و چندجانبه ی غربی ها قرار دارند. نهاد هایی مانند :
سپاه پاسداران
وزارت دفاع
وزارت اطلاعات
وزارت ارشاد
سازمان صداو سیما
سازمان صنایع هوافضا
گروه مهامات سازی ایران
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
بسیج
دانشگاه مالک اشتر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)
نهاد هایی از دانشگاه صنعتی شریف
قرارگاه خاتم الانبیاء  و حدود ۱۶۰ نهاد دیگر , مراکزی هستند که من بعد باید شاهد تحریم آن ها در داخل کشور باشیم. متاسفانه اخیرا دو بانک داخلی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نامه نوشته و با استناد به تحریم های اروپا و سازمان ملل، این قرارگاه را از خدمات ارزی محروم کرده اند. این اتفاق نشان می دهد که تهدید نفوذ بیگانگان در کشور جدی تر از قبل شده است.


گذشته از بحث خودتحریمی جلب رضایت گروه FATF مشروط به قراردادن تمامی اطلاعات مالی و بانکی در اختیار اعضای این گروه است. اتفاقی که باعث می شود دشمنان غربی با رصد تراکنش های مالی ما  فعالیت های خرد و کلان استراتژیک کشور را تخمین زده و پیش بینی کنند که این موضوع  ۱۸۰ درجه با امنیت ملی در تضاد است.


علاوه بر این ما برای جلب اعتماد گروه FATF باید گروه های مقاومت فعال در منطقه همچون حزب الله لبنان را تروریست دانسته و تمامی ارتباطات و کمک های خود را به آنان قطع کنیم؛ گروه هایی که از دل انقلاب اسلامی ایران برخواسته اند و بخشی از امنیت امروز خود را مدیون مجاهدت های آنان هستیم .


همچنین اخیرا اخباری مبنی بر تلاش مسئولین قوه مجریه برای عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو منتشر شده است. کنوانسیونی که در صورت عضویت در آن، باید به بهانه مبارزه با جرایم سازمان یافته بین المللی، گروه های مقاومت منطقه و حامیان خودمان را مجرم و جنایت کار شناخته و بعضا برای مجازات آن ها با دشمنان خودمان همکاری کنیم!


ادامه این روند خطرناک نتیجه ای جز تضعیف کشور در برابر دشمن و کاهش چشمگیر عمق راهبردی و نفوذ استراتژیک ایران در منطقه نتیجه ای نخواهد داشت .



ما از مسئولین محترم اجرایی کشورمان خواهشمندیم که موضع دقیق، صریح و رسمی خود را مشخص کنند . آیا این صحیح است که در قلب مملکت امام زمان (عج) و توسط برخی از مسئولین رسمی، نهاد های آبادگر و اقتدارآفرین، حامیان تروریسم قلمداد گردند و دریافت کنندگان حقوق های گزاف و نجومی امانتدار و ذخایر نظام و انقلاب خوانده شوند ؟!



ما خواستار آن هستیم که نظام مالی، بانک مرکزی و سایر بانک های کشور  به جای تلاش برای عضویت در سیستم بانکداری جهانی به حل مشکلات و دغدغه های مردم بپردازند.

 

متاسفانه در حال حاضر حل معضلات سطح عموم جامعه اولویت اول بانک های ما نیست؛ به طور مثال اخیرا با تلاش های مجدانه و پیگیرانه دانشجویان بسیجی , طرح افزایش وام ازدواج از ۳میلیون به ۱۰ میلیون تومان طراحی، تنظیم و ارائه شد که به حمدالله در مجلس هم به تصویب رسید ؛ اما با گذشت چند ماه از ابلاغ این طرح , بانک ها  هنوز نسبت به اجرای آن کارشکنی می کنند . موضوعی که جزو دغدغه های اول بسیاری از جوانان کشور و خانواده ها است .

 

این کارشکنی ها در حالی است که حدود صد هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در بانک ها وجود دارد. بانک ها از این صد هزار میلیارد فقط حاضر شده اند سی هزار میلیارد را وام بدهند. از این سی هزار میلیارد نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها به کارمندان خودشان وام داده اند و تنها پنج هزار میلیارد تومان به وام ازدواج تخصیص یافته که در اعطای آن به زوج های جوان نیز کارشکنی می کنند . البته برای جلوگیری از این کارشکنی ها پیگیری خود مردم و خصوصا ائمه جمعه می تواند موثر واقع شود؛ همچنان که نمونه موفق آن در برخی از استان های کشور دیده شده است.


ما از بانک ها خواستاریم که به جای پیگیری برقراری ارتباط با بانک های اروپایی در مسیر رشد صنعت کشور و اشتغال زایی جوانان کشور مساعدت کرده و سنگ اندازی نکنند. متاسفانه امروز اگر کسی همت کند که یک کارگاه صنعتی کوچک راه بیندازد، در خلاء سرمایه گذاری داخلی مجبور است به سمت دریافت وام از بانک ها برود، لکن سود مطالبه شده توسط بانک ها از کارآفرینان، علاوه بر فشارهای بالای مالیاتی باعث گردیده است که عملا اقدامات کارآفرینی و اشتغال زایی به نتیجه نرسند .

 

از دیگر عوامل بی کاری در کشور واردات بی رویه، قاچاق کالا، حذف برخی از عوامل بازدارنده قاچاق مانند طرح شبنم و همچنین افزایش مضاعف مناطق آزاد تجاری است. این عوامل در سال های اخیر باعث شده تا ۶۰ درصد صنایع کشور تعطیل شوند. این سوء مدیریت ها باعث شده تا کنون ۱۴۰ هزار کارخانه تعطیل شود. این بی تدبیری ها موجب گردیده حدود ۱۶۶ هزار نفر در کشور ما شغل خود را از دست بدهند. برای نمونه خدمت شما عرض می کنم ما در کشور حدود ۷ کارخانه اصلی واگن سازی داریم، اما در حال حاضر تنها سه تای آن ها در حال فعالیت است و چهارتای دیگر عملا فعالیت خاصی ندارند. در چنین شرایطی مسئولین ما با شرکت های خارجی قراردادهای چندصد میلیون دلاری خرید واگن می بندند!


آیا این کارها مصداق تولید اشتغال برای کارگر اجنبی نیست ؟ آیا این اقدامات ترجیح اشتغال جوان خارجی به جوان ایرانی نیست ؟ مسئولین ما حدود ۱۰ میلیارد دلار قرارداد خرید هواپیما با خارج بسته اند در حالی که تنها دو درصد افراد در کشور از هواپیما استفاده می کنند . این ارز هایی که از کشور خارج می شود از سر سفره من و شما برداشته می شود . اشتغال را از من و شما صلب می کند. ما از مسئولین خواهشمندیم در اولویت بندی های خود دقت بیشتری کنند. بانک ها را وادار کنند تا با منابع عظیم احتکار شده مالی خود به حل مشکلات کشور و مردم بپردازند، نه اینکه تمام همّ و غمّ خود را صرف برقراری ارتباط با بانک های خارجی و عضویت در معاهدات خطرناکی مانند FATF کنند؛ آن هم به قیمت خودتحریمی و اجرای سیاست های بیگانگان در کشور .



انشاءالله خداوند توفیق عمل به اوامر اسلام و پیروی از راهبرد های امام راحل را به همه ما عنایت کند. توفیق پیگیری مطالبات مردم و همچنین خدمت به هموطنان مسلمانمان را به همه ی مسئولین خدوم و زحمت کش کشور مرحمت بفرماید.


والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انتهای پپام/

ارسال نظرات