مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت این نهاد از 100 هزار نیازمند در کردستان خبر داد و گفت: 50 درصد جامعه زیرپوشش امداد زنان سرپرست خانوار هستند.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۰۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد جشن عاطفه‌ها که با حضور خیرین در آمفی تئاتر تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی در برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

وی با بیان اینکه فرهنگ احسان و کمک به همنوعان را باید به فرزندان ایران زمین یاد دهیم، خاطرنشان کرد: شاید یکی از اصلی‌ترین کارکردهای برگزاری جشن عاطفه‌ها با مشارکت خیرین نشان دادن و نهادینه کردن این کارکرد ارزشمند است.

موسی‌نژاد برگزاری جشن عاطفه‌ها را از برنامه‌های شاخص کمیته امداد امام خمینی در سراسر کشور دانست و بیان داشت: این مراسم همه ساله در آستانه سال تحصیلی برگزار می‌شود که امسال با رویکردی متفاوت از سال‌های گذشته طی 2 مرحله برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها امسال پایگاه‌های جمع آوری کمک ایجاد نمی‌شود و روش‌های گذشته که بر محوریت برپایی پایگاه‌های ثابت و سیار بود به برگزاری جشنواره عاطفه‌ها تبدیل شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: مرحله نخست این برنامه ارزشی همزمان با سراسر کشور و قبل از آغاز سال تحصیلی با حضور خیرین برگزار می‌شود و کمک‌های خیرین قبل از سال تحصیلی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند تقسیم خواهد شد.

وی از مردم استان به عنوان، مردمی خیر و بازوی توانمند امداد، در رسیدگی به محرومین و نیازمندان نام برد و اظهار کرد: این نهاد مقدس در حال حاضر از 8 هزار دانش‌آموز و 2 هزار دانشجوی نیازمند حمایت می‌کند و قطعاً در شرایط اقتصادی امروز باید نگاه ویژه‌تری از سوی خیرین به آنها صورت بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان همچنین از برگزاری دومین مرحله جشن عاطفه‌ها در 10 شهریورماه در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: این مراسم با مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و مربیان و سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود و امیدواریم خروجی‌ آن جمع‌آوری مقدار قابل توجهی کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند باشد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه امروز همزمان با این مراسم در سایر شهرستان‌های استان نیز مراسماتی در حال برگزاری است، افزود: کمیته امداد کردستان بیش از 100 هزار نفر از جمعیت استان را زیرپوشش خدمات خود دارد که بیش از 50 درصد آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، این افراد باید در کنار تلاش برای تأمین نیازهای عاطفی و تربیت فرزندانشان باید دغدغه تأمین نیازهای مادی را نیز داشته باشند و این مهم واقعاً کار دشوار و نیازمند نگاه ویژه و کمک خیرین است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به حمایت این کمیته امداد از 5 هزار کودک زیر 15 سال اشاره کرد و افزود: 3 هزار نفر از این افراد دانش‌آموزانی هستند که برای ادامه تحصیل در بحث تامین امکانات نیاز به کمک دارند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: یک‌هزار نفر از جامعه زیرپوشش کمیته امداد کردستان را بیماران زمین‌گیر و یک‌هزار 700 کودک زیر 6 سال دارای سوء تغزیه نیز از خدمات حمایتی کمیته امداد کردستان بهره‌مند هستند.

ارسال نظرات