مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: گذشت یک میلیارد و 400 میلیون تومانی شکات زمینه آزادی 48 نفر زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۹۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی در مصاحبه با اصحاب رسانه، کمک به گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های قضائی را می‌شود با پادرمیانی بزرگان و ریش‌سفیدان حل و فصل کرد و از ورود آنها به محاکم قضائی که ممکن است منجر به مجازات حبس نیز شود جلوگیری کرد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد 198 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌نمایند بیان داشت: متاسفانه تعدادی از افراد جامعه به دلیل آشنا نبودن با قوانین مرتکب فعلی شده‌اند که قانونگذار آن را جرم تلقی کرده و برای آن مجازات در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: این جرم‌ها شامل مواردی چون بدهکاری مالی (به جز کلاهبرداری)، تصادف منجر به جرح، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و غیره است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از دست و پنجه نرم کردن خانواده‌های زندانیان به خصوص زندانیان جرائم غیرعمد با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی عدیده سخن گفت و یادآور شد: خانواده‌های این دسته از زندانیان که به طور ناخواسته روانه زندان شده‌اند عمدتاً در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده هستند.

ابراهیمی اضافه کرد: در صورت غفلت در رسیدگی به‌موقع و صحیح به آن‌ها ممکن است به‌تدریج خانواده و یا فرزندان این افراد نیز به چرخه بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی جامعه وارد شوند.

وی فلسفه تشکیل ستاد مردمی دیه را کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دانست و بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون با کمک‌های خیرین و ستاد مردمی دیه تعداد 48 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

این مقام مسئول روحیه گذشت و فداکاری در میان مردم کردستان را مثال‌زدنی دانست و اظهار کرد: همچنین در سال 95 شکات پرونده‌های قضائی با گذشت از مال خود و آزادی 48 زندانی جرائم غیر عمد مهر تاییدی بر ادعای با گذشت بودن مردم این خطه از کشور زدند.

ارسال نظرات