خبرهای داغ:
رئیس انجمن نخبگان و مخترعین استان قزوین گفت: مهمترین هدف انجمن نخبگان و همایش فن بازار ارائه راهکارهایی جهت تبدیل اختراع به صنعت می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۹۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهندس اکبری رئیس انجمن نخبگان و مخترعین استان قزوین در  نشست تخصصی و آموزشی صاحبان ایده و فناوری و نخبگان و مخترعین استان قزوین اظهار کرد: رابطه بین دانشگاه و صنعت از حلقه های مفقوده ای می‌باشد که علیرغم تمام شعارهای داده شده هنوز نتوانسته ایم این ارتباط را دائمی و سازماندهی کنیم.

وی افزود: در استان قزوین بیش از ۳۳۵۰۰ شرکت و ۷ شهر صنعتی، 50 دانشگاه و ۱۵۰۰۰۰دانشجو وجود دارد، برای حمایت علنی از این مجموعه عظیم ۱۰۰شرکت دانش بنیان وجود دارد که در ۳۲ رشته در سطح دکترا در استان تدریس می‌کنند.

اکبری هدف اصلی این انجمن را شناسایی استعداد ها و پتانسیل استان قزوین عنوان کرد و افزود: امیدواریم با هدایت این نخبگان و مخترعین بتوانیم علم و صنعت را با هم مرتبط کنیم.

وی با گلایه مندی اذعان کرد: وقتی این ارتباط وجود ندارد در پاسج به این سوالات که تا به امروز در میان این همه پایان نامه که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به ثبت رسیده است چند تای آن عملیاتی شده است؟ و چقدر توانسته اند به رفع مشکل صنعت کمک کنند؟ پاسخی نداریم.

رئیس انجمن نخبگان و مخترعین استان قزوین متذکر شد: بسیاری از اختراعات به سختی به تولید و ثبت می رسد اما به خاطر نداشتن حلقه وصل به صنعت در انبارها خاک می خورند.

وی هدف انجمن و فن بازار را تبدیل اختراع به تولید و تجارت دانست تا بتواند دراختیار مصرف کننده قرار گیرد.

وی در پایان ابراز کرد: الویت بندی و درخواست نیاز از طرف صنایع ما با دارا بودن بانک مخترعین  اقدام به رفع هدفمند مشکل صنعت خواهیم کرد، در استان ۶۵ درصد تحصیلات منطبق با نیاز استان است اما  اطلاعات دقیق از مشکلات و نیاز های صنعت نداریم که با این انجمن و فن بازار ما در آینده این ساماندهی را انجام خواهیم داد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها