لیبی تا پیش از دستیابی به سطح تولید یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز، تولید نفت خود را محدود نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۴۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک مقام بلندپایه نفتی لیبی، گفت که این کشور نفت خیز شمال آفریقا قصد ندارد همراه با دیگر کشورهای تولید کننده عمده نفت جهان، سطح تولید خود را محدود کند.


این کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در نظر دارد هم زمان با بهبود شرایط امنیتی، سطح تولید خود را به سرعت بالا ببرد.

بیشتر بندرها و پایانه‎های صادرات نفت لیبی در درگیری های چند روز اخیر، به تصرف یک گروه شبه نظامی درآمده است.

مقام‎های نفتی لیبی خواستار از سرگیری آزادانه دوباره صادرات نفت این کشور هستند.

به گفته محمد عون، نماینده لیبي در اوپک، مقام‎های نفتی این کشور طرحی را برای افزایش سریع تولید نفت از ٣٠٠ هزار بشکه نفت در روز کنونی، به یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری آغاز کرده‎اند.

وی ضمن اعلام مخالفت کشورش با پیوستن به طرح معروف به فریز نفتی تاکید کرد لیبی تا هنگامی که تولید نفت خود را به یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز نرساند،  تثبیت سطح تولید را بررسی نخواهد کرد. این سطح تولید مربوط به پیش از قیام مردم و برکناری و مرگ معمر قذافی، حاکم مستبد این کشور و گسترش هرج و مرج و درگیری در لیبی است.

نماینده لیبی در اوپک گفت که ما به طور قطعی با تثبیت سطح تولید بدون دستیابی به سهمیه پیشین خود، موافقت نخواهیم کرد.

برخی اعضای اوپک می گویند که قصد رساندن قیمت های نفت را به ٥٥ تا ٦٠ دلار برای هر بشکه از سطح کنونی دارند و امیدوارند که با توافق میان این سازمان و تولید کنندگان عمده مانند روسیه در الجزایر، به این هدف دست یابد.

پایانه های نفتی لیبی اکنون تحت تسلط نیروهای ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند که با دولت وحدت مستقر در پایتخت، مخالف است. وی این تاسیسات را از دست نیروهای هم پیمان با طرابلس بیرون آورد و مدیریت آنها را به شرکت ملی نفت لیبی، تحویل داد.
ارسال نظرات