امام جمعه کلاته‌رودبار گفت: رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل با قرآن همراه بودند و امروز باید وصیت‌نامه‌های قرآنی شهدا واکاوی شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۱۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل بناییان‌سفید در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر روی وصیت‌نامه‌های شهدا جست‌وجویی کرده و تحلیلی انجام دهیم، می‌بینیم که بیش از 80 درصد شهدا در وصیت‌نامه‌های خود، مردم را به عدم جدا شدن از ولایت‌فقیه و قرآن سفارش می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیث ثقلین به این مهم اشاره کردند که کتاب خدا و عترت را برای شما به یادگار می‌گذارم.

امام جمعه کلاته‌رودبار با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل با قرآن و این حدیث همراه بودند، تصریح کرد: شهدا با وصیت‌نامه‌های قرآنی خود، این احادیث را به جامعه منتقل می‌کنند.

بناییان‌سفید خاطرنشان کرد: این آیات قرآن اثبات‌کننده این است که دفاع رزمندگان ما در هشت سال جنگ تحمیلی یک دفاع مقدس بوده است که باید آن را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت قرآن باید فرهنگ‌سازی با هنرهای نوی موجود در جامعه در این زمینه صورت گیرد، اظهار داشت: مبلغان با ابزارهای نو و هنری در قالب طنز و داستان و با شیوه‌هایی که امروز غرب استفاده می‌کند، باید در راه ترویج فرهنگ قرآن فعال شوند.

امام جمعه کلاته‌رودبار اظهار داشت: صداوسیما در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی نقش مهم و خاصی دارد و باید به این امر توجه بیشتری داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها