حجت الاسلام آشتیانی غدیر را نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت دانست و گفت: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۰۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام آشتیانی صبح امروز در جشن امامت و ولایت که در حسینیه سپاه روح‌الله برگزار شد ولایت پذیری اصلی ترین شاخص و سنجش در جامعه اسلامی دانست و گفت: دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ غدیر بوده و هستند چراکه ولایت مداری مهم ترین درس و پیام غدیر برای جهان اسلام است.

وی افزود: غدیر عید اکبر بوده و تحقق وعده‌های الهی بر زمین عید اکمال و اتمام است که فرق بین اتمام و اکمال، اتمام ناظر به کمیت و اکمل ناظر به کیفیت بوده و این بدان معنی است که در واقعه غدیر خم دین خدا کمی و کیفی به بلوغ رسید و باب هدایت الهی برای همیشه بر روی بندگان مفتوح ماند.

حجت الاسلام آشتیانی تصریح کرد: خط سیر رهبری در اسلام همزمان با واقعه غدیر به صورت کامل و رسمی از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) ترسیم و تبیین شد.

وی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر، حساس ترین فراز تاریخ و اساسی ترین پیام اسلام است، گفت: غدیر سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت و خلاصه و ادامه مکتب وحی است؛ و همین ولایت و ولایت‌مداری از صدر اسلام تاکنون رمز موفقیت و پیروزی اسلام بوده است.

وی افزود: اطاعت از ولی فقیه در همه امور اجتماعی، سیاسی و غیره مهمترین درسی که مسلمانان باید از مطالعه وقایع غدیر خم فرا بگیرند و در راستای عملی کردن آن با تمام وجود تلاش کنند همچنین جوانان با مفهوم و پیام این عید بزرگ به معنای واقعی کلمه آشنا شوند.

حجت الاسلام آشتیانی تصریح کرد: بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جانها است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین غدیر به عنوان یک تفکر بیان کرد: غدیر تنها یک حادثه تاریخی، بلکه یک تفکر، فرهنگ عمیق و نسخه هدایت بشریت است و همه ما در راستای تبیین آن وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

وی افزود: دشمن همواره به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود بوده است و در مقابل وظیفه داریم که بصیرت و آگاهی خود را از مبانی اسلام بیشتر کنیم؛ مومنان باید اطاعت از ولی‌فقیه را به عنوان یک اصل اعتقادی قبول داشته باشند و در اطاعت از ایشان تردید به دل راه ندهند.

حجت الاسلام آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در برابر انحرافات بعد از واقعه غدیر به خاطر مسائل اسلامی و حفظ اصل اسلامی از حق خود گذشتند تا اسلام به مسیر خود ادامه داد و همین باعث سرچشمه وحدت اسلامی شد چراکه وقتی اصل اسلام در خطر است باید وحدت بین مسلمانان حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات