عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی :
عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: بانک‌ها برای اعطای تسهیلات عملکرد جزیره‌ای داشته و به جای فکر کردن به حفظ اشتغال تنها به منافع مالی خود فکر می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۸۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسین متین‌راد اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که هم اکنون دامن صنایع خراسان رضوی را گرفته کمبود نقدینگی بوده که سبب می‎شود گردش مالی مناسب ایجاد نشده و زنجیره تولید و فروش دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: زمانی که سرمایه در گردش در اختیاری واحد قرار نگرفته و فرد صاحب واحد تولیدی نیز توان تأمین آن را نداشته باشد مواد اولیه خریداری نشده و تولید انجام نمی‌شود لذا مطالبات کارگران نیز پرداخت نشده باقی مانده و موضوع تبدیل به نوعی بحران می‌شود.

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تأکید کرد: اگر  قصد توانمند کردن تولید و افزایش میزان اشتغال باشد باید بتوان به نوعی سرمایه در گردش را در اختیار واحدها گذاشت.

متین‌راد بیان کرد: البته باید در نظر داشت که تسهیلات سرمایه در گردش باید به افرادی پرداخت شود که جنس در انبار نداشته باشند زیرا در صورت وجود محصول در واحد تولیدی فرد باید حتی اگر شده با قرار دادن تخفیف کالای خود را به فروش رسانده و از عواید آن برای تأمین سرمایه در گردش استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین پس از پرداخت تسهیلات باید عملکرد واحد تولیدی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشاهده شود به چه میزان از مبلغی که در اختیارش قرار گرفته استفاده بهینه کرده است.

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در مورد اعطای تسهیلات برای تقویت عملکرد واحدهای تولیدی، تصریح کرد: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تنها شعار داده و در این حوزه کاملا جزیره‌ای عمل می‌کنند و تنها به منافع مالی خود فکر می‌کنند.

متین‌راد بیان کرد: هم‌اکنون میزان پرداخت تسهیلات در همین طرح احیای تولید بسیار پایین بوده در صورتی که باید در نظر داشت اگر واحدهای تولیدی تعطیل شوند عده زیادی برای مقرری بیمه بیکاری اقدام می‌کنند که خود به خود بار مالی زیادی را بر دوش دولت وارد می‌کند.

ارسال نظرات