خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: دین و شریعت اسلام بر پایه ولایت می‌چرخد اما به دلیل چالش‌هایی که بنی امیه برای جهان اسلام ایجاد کرد جامعه اسلام 25 سال از خلافت برترین خلیفه تاریخ محروم ماند.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۸۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، عید غدیر را عید اکبر شیعیان معرفی کرد و گفت: پیامبر (ص) در آخرین حج خود در کنار برکه غدیر، فرمان الهی مبنی بر معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین و امام مسلمین را ابلاغ نمود.

وی با اشاره به شفاف و صریح بودن سخنان پیامبر(ص) در غدیر تبیین کرد: با وجود شفافیت سخنان پیامبر (ص) در غدیر، قریش و یهودیانی که دشمنان قسم خورده مبارزه با پیشرفت اسلام بودند با ایجاد شبهات در خصوص واقعه غدیر باعث ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین شدند.

نعمت‌الهی ولایت را پایه و اساس دین دانست و تشریح کرد: دین و شریعت اسلام بر پایه ولایت می‌چرخد اما به دلیل چالش‌هایی که بنی امیه برای جهان اسلام ایجاد کرد جامعه اسلام 25 سال از خلافت برترین خلیفه تاریخ محروم ماند.

این مسئول غدیر را واقعه پرده‌برداری از امامت دانست و تصریح کرد: حضرت محمد (ص) نبی و هم امام مسلمین بودند که با وفات ایشان نبوت پایان یافت ولی موضوع ادامه امامت پس از وفات پیامبر(ص) نشان‌گر اهمیت والای این جایگاه و نیاز همیشگی جهان اسلام به نور هدایت معصوم می‌باشد.

نعمت‌الهی با یادآور شدن شخصیت بی‌بدیل امام علی (ع) خاطر نشان کرد: پیام اسلام  برای جهانیان پیام مهربانی، دوستی، راستی و نرفتن به بیراهه و بنده شیطان نبودن است که حضرت علی (ع) نمود کامل این فضایل می‌باشد.

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای سوء استفاده از شبهات ایجاد شده درخصوص غدیر متذکر شد: باید واقعه غدیر از زوایای مختلف بررسی شود و با عملکرد هوشمندانه از دامن زدن به اختلافات در بین مسلمین جلوگیری کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در  قسمت پایانی این گفت و گو متذکر شد: گوش جان سپردن به ولایت را باید از حضرت زهرا (س) آموخت که پس از انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان امام بعد از نبوت جدای از وظایف همسری پیروی از ولایت نیز برای ایشان مطرح بود، این بانوی بزرگ اسلام اولین شهید راه ولایت نیز بودند.

1101/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها