کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر عدم عزم جدی مسئولین برای افزایش جمعیت گفت: افزایش جمعیت عامل توسعه و عقب ماندگی یک جامعه نیست.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۰۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به همت پایگاه مقاومت مهدیه 11 سپاه ناحیه مقاومت فراهان کارگاه راهی به سوی زندگی بهتر در مسجد جامع فراهان برگزار شد.

در این کارگاه نسبت به اجرای فرایند تبیین برنامه راهی به سوی زندگی بهتر به منظور ارتقاء سطح آگاهی و ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و ایجاد تحقق خانواده سعادتمند و تحقق افزایش جمعیت برای خنثی شدن نقشه های استکبار جهانی و ارتقاء فرهنگ فرزند آوری در بین جامعه و تقویت احساس سعادتمندی در خانواده ایرانی تاکید و بحث شد.

شاهچراغ کارشناس مسائل خانواده در این کارگاه آموزشی با اشاره به مقوله جمعیت گفت: مقوله افزایش جمعیت بسیار حائز اهمیت بوده اما به دلیل اختلاف نظر در بین سیاست‌مداران به آن پرداخته نشده است.

این کارشناس مسائل خانواده گفت: از بین فرهنگهای رایج در میان مردم کشور ما فرهنگ فرزندآوری و به تبع آن فرهنگ تعداد فرزند است که متاسفانه تک فرزندی به یک فرهنگ عمیق قابل قبول تبدیل شده است.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان یک شیعه در مرحله اول و به عنوان یک فرد ایرانی در مرحله دوم برای تغییر دادن این فرهنگ است ولی متاسفانه عزم جدی در مسئولان برای حمایت از افزایش جمعیت کشور دیده نمی شود.

شاهچراغ با اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری گفت: همانطور که مقام‌معظم رهبری فرمودند بحث افزایش سن جمعیت یک فاجعه است که دارد گریبان کشور را می‌گیرد؛ عمق فاجعه پیری کشور بسیار بالاست که باید نسبت به آن غافل نباشیم.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: فرزندآوری عامل استحکام خانواده است؛ که متاثر از سه عامل فرهنگ، تحمل گرایی و راحت طلبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات