خبرهای داغ:
معاون وزیر ارشاد:

چاپ ۸۰ هزار جلد کتاب در کشور / راه اندازی بازارهای اختصاصی کتاب در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفت

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۸۰ هزار جلد کتاب در کشور منتشر شد و به تازگی برای ترویج فرهنگ مطالعه راه اندازی بازارهای اختصاصی کتاب در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۷۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سیدعباس صالحی در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی، برخی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان حوزه فرهنگ، چاپ و نشر چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در محل سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری این شهر برگزار شد اظهار داشت: آذربایجان غربی استانی نمونه و مثال زدنی در همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام و ادیان مختلف است.

وی افزود: مردم این استان به سبب 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در دوران جنگ 8 ساله نقش مهمی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی داشتند و دین خود را به این آب و خاک با نثار هزاران شهید ادا کرده‌اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه همزمان با انتشار کمی کتاب نگاه کیفی نیز به محتوای کتب منتشره دارد تا کیفیتی در تراز انقلاب اسلامی به شهروندان در عرصه فکر و اندیشه ارائه شود.

صالحی تصریح کرد: سال گذشته افزون بر 80 هزار جلد کتاب در کشور چاپ شده است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون افزون بر یک میلیون عنوان کتاب منتشر شده که از عملکردهای درخشان در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از نیمی از کتابهایی که بعد از انقلاب در کشور انتشار یافته‌اند چاپ اول بوده‌اند.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را لازمه فضای عمومی کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی به سهم خود باید برای افزایش نرخ کتابخوانی و میانگین مطالعه تلاش کنند چراکه افزایش انتشار کتاب در جامعه منوط به بالارفتن میانگین ساعات مطالعه شهروندان است و در همین راستا توسعه بازارهای کتاب در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار