مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن بزرگ غدیر در بیش از 300 کانون فرهنگی مساجد در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۸۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

حجت‌الاسلام رضا قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عید غدیر خم در تقویم اسلامی به عنوان بزرگترین عید مسلمانان شیعه بوده و شیعیان سراسر دنیا این روز را جشن می گیرند.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیعیان عید غدیر خم را «عیدالله الاکبر» می‌دانند، بر توجه به این روز و برگزاری جشنی بزرگ با ویژه برنامه‌های خاص در این روز تاکید کرد.

وی، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها را مهم‌ترین محل برگزاری جشن‌های مربوط به این روز بزرگ عنوان کرد و بیان داشت: برگزارکنندگان باید متوجه باشند که علاوه بر جنبه ظاهری به جنبه باطنی و عمق پیام غدیر توجه کرده و آن را بدرستی برای مردم تبیین کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه برخی افراد از طریق شبکه‌های مجازی با انتشار تصاویری از محرم و صفر (با توجه به اینکه هنوز زمان آن فرا نرسیده است)، سعی در کمرنگ کردن غدیر دارند، گفت: طبق روایات رسیده «هیچ صدایی برای اثبات ولایت رساتر از روز غدیر خم نبود» پس باید مردم به این حادثه عظیم توجه داشته و آن را به صورتی مطلوب گرامی بدارند.

قاسمی، کانون‌های فرهنگی و هنری را یکی از مکان‌های مهم برگزاری چنین مراسماتی عنوان کرد و بیان داشت: هدف و رسالت مهم کانون‌های فرهنگی مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی با تاکید بر برگزاری مطلوب جشن بزرگ غدیر توسط اعضای کانون‌های فرهنگی، گفت: جشن‌های مربوط به این روز بزرگ در بیش از 300 کانون فرهنگی سراسر استان برگزار خواهد شد.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در قرون اخیر برگزاری جشن‌های این روز بزرگ از شعائر شیعه محسوب می شود، یادآور شد: متولیان امر به خصوص کانون‌های فرهنگی، باید تاریخچه غدیر، خطبه، هدف، حوادث و وقایع اتفاق افتاده در آن روز را بدرستی برای مردم تبیین کنند.

قاسمی با بیان اینکه تا محرم حدود دو هفته دیگر باقی مانده است، گفت: نباید حادثه بزرگ غدیر، اهداف و برنامه های مربوط به آن را فراموش کرده و پیشاپیش به استقبال عاشورا برویم ضمن اینکه یکی از دلایل شکل‌گیری نهضت عاشورا به خاطر حفظ شدن همین حادثه غدیر بوده است.

ارسال نظرات