مدیر کل ارشاد استان تهران:

هنرمندان با تولیدات قرآنی به اقتصاد هنر کمک کنند

جشنواره بزرگ قرآنی «عید تا عید» به همت دارالقرآن محمد امین (ص) و با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از علماء و روحانیون در تالار شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۸۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ «برزین ضرغامی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این جشنواره گفت: مسلمانان دارای اشتراکات زیاد از جمله دین مشترک و کتاب مقدس هستند که مایه اتحاد و همبستگی و یک الگو برای زن، مرد، پیر و جوان است.

وی با اشاره به تفرقه افکنی برخی مسلمان نماها و ظلم و تعدّی مشتی جاهل به اسم اسلام  افزود: تا زمانیکه مسلمانان با قرآن مأنوس باشند و فهم درستی از آیات الهی داشته باشند، شرق و غرب به هیچ یک از ممالک اسلامی جرأت جسارت نخواهد یافت.

وی با اشاره به ایجاد یکصد دارالقرآن توسط مهاجرین افغانستانی استان تهران یادآور شد: بسیار خرسندم که اکنون که مهاجرین افغانستانی در چنین برنامه هایی میزبان هستند و ما مهمان؛ چرا که مهاجرین از استعداد و توانایی خوبی برخوردار هستند و اگر در راه قرآن گام بردایم، خداوند نیز ما را هدایت و حمایت خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: جامعه افغانستانی هنرمندان زیادی دارد و باید از هنر خود در رشته های سینما، نمایش، موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، شعر و دیگر هنرها در زمینه قرآن استفاده ببرند و به «اقتصاد هنر» کمک کنند.

در پایان نیز از استاد محمد امیر توحیدی حافظ و قاری بین المللی، استاد سید مرتضی ابدالی مدرس ممتاز کشوری و حافظان کل قرآن کریم  (خواهران و برادران ) و همچنین از مسئولین مراکز قرآنی ثبت شده در دارالقرآن محمد امین (ص) تجلیل شد.

ارسال نظرات