مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خبر داد
الفتی گفت: در دوران دفاع مقدس انسجام، وحدت و هم دلی بی نظیری در دل جامعه ما وجود داشت که این یکی از مؤلفه‌های فرهنگی انقلاب ما بوده که ما باید این را عالمانه به نسل جدید انتقال دهیم
کد خبر: ۸۷۴۶۷۷۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید الفتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، با اشاره به افزایش تنوع برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: یکی از ویژه برنامه‌های ما در وزارتخانه، تجلیل از 5 عکاس دوران دفاع مقدس که فعالیتی خاص در زمان جنگ تحمیلی داشته اند همچون آقایان علی فریدونی و سعید صادقی است که بر همین اساس در نمایشگاهی که در محل وزارتخانه برپا می‌شود آثار این عزیزان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 29شهریورماه در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود، افزود: ما از تشکلات و انجیوهایی که در حوزه عکس فعالیت می کنند نیز دعوت کردیم تا با برنامه‌ای منظم به نمایشگاه آمده و از آثار ویژه و ارزشمند این عزیزان در حوزه دفاع مقدس استفاده کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در ادامه از به نمایش گذاستن فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ ایثار خبر داد و گفت: مجموع فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ ایثار که عموما از سوی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت صورت گرفته است نیز در هفته دفاع مقدس و در همین نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستاوردهایی همچون کتاب مردمی ایثار، کتابخانه مهربانی و تکریم ایثارگران که حاصل فعالیت های خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در سه سال گذشته بوده است طی این نمایشگاه معرفی خواهند شد. علاوه بر این ما در این نمایشگاه با بازسازی سنگرهای رزمندگان در جبهه‌ها سعی کردیم حال و هوای دوران جنگ تحمیلی را تداعی کنیم، که در تلاش هستیم تندیس چند تن از فرماندهان شاخص دوران دفاع مقدس را نیز درون این سنگرها نصب کنیم.

الفتی در ادامه اعلام کرد: در محل ورودی ساختمان وزارتخانه نیز از روز 29 شهریورماه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با موضوعات جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت آغاز به فعالیت می‌کند که محصولات این نمایشگاه با 40درصد تخفیف برای عموم به فروش خواهد رسید.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران افزود: بسیج وزارتخانه نیز روز 5 مهرماه، برنامه گرده‌همایی بسیجیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با حضور وزیر محترم به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار خواهد کرد.

وی سرکشی و بازدید از خانواده معظم شهدا را از دیگر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس خواند و گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، سرکشی و بازدید از خانواده معظم شهدا، دیدار با ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس در سطح استان تهران را نیز در برنامه های خود داریم و بنده در همین زمینه در روزهای آتی به استان‌های سمنان، آذربایجان غربی و کرمان سفر خواهم کرد.

الفتی در خصوص اثرگذاری اینگونه نمایشگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار، اذعان کرد: قطعا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اثرگذاری خاصی در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت، خصوصا اینکه ما هم اکنون شاهد نسل چهارم انقلاب اسلامی هستیم، این نسل‌های جدید باید با دستاوردهای دفاع مقدس و ایثارگری‌های رزمندگان در آن آشنا شوند و نمایشگاه های دفاع مقدس قطعا فرصتی مناسب برای شناخت این ارزش‌ها است.

وی به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب با این مضمون که "ما هرچه برای دوران دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کنیم و کار کنیم زیاد نیست چرا که ظرفیت ادبی و هنری کشور برای تبیین این دوره بسیار عمیق و ظریف است و از این ظرفیت تا کنون استفاده خوب و درخوری انجام نشده است" اشاره کرد و افزود: بر همین اساس ما معتقدیم که ابعاد و ظرفیت‌های دفاع مقدس باید در اختیار نسل‌های جدید انقلاب قرار بگیرد و با توجه به رشد تکنولوژی، می‌توانیم از این جهت به جوانانمان نشان دهیم که در جنگ تحمیلی رزمندگان ما چه مشقت هایی کشیده‌اند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در امور ایثارگران در پایان گفت: در دوران دفاع مقدس انسجام، وحدت و هم دلی بی نظیری در دل جامعه ما وجود داشت که این یکی از مؤلفه‌های فرهنگی انقلاب ما بوده که ما باید این را عالمانه به نسل جدید انتقال دهیم، انتقال این مفاهیم هم جز با به نمایش گذاشتن گوشه‌ای از رشادت‌های این عزیزان شاید میسر نباشد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه مذکور از روز دوشنبه 29شهریور در محل ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و تا 8 مهرماه برقرار می‌باشد. این نمایشگاه همه روزه از ساعت 8 الی 15 برای کارکنان وزارتخانه و از ساعت 15 الی 18 برای عموم فعال می باشد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت
ارسال نظرات