خبرهای داغ:
همزمان با هفته دفاع مقدس

22 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس رونمایی می‌شود/ پیشرفت 50 درصدی عملیات احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم از رونمایی 22 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۷۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
22 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس رونمایی می‌شود/ پیشرفت 50 درصدی عملیات احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمام استان‌ها با ابلاغیه وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است، اظهار کرد: این ستاد متشکل از کمیته‌های نیروی مسلح، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فرهنگی و هنری، پشتیبانی، بانوان و شاهد و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد فرعی نیز در تمام سازمان‌ها،‌ نهادها و ارگان‌ها به عنوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه بالغ بر هزار و 100 برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: برنامه‌ها در سه سطح کشوری، استانی و محلی برگزار می‌شود که بر اساس تدبیر و برنامه‌ریزی مسؤولان سازمان‌ها و نهادها در طول هفته در دستور کار است.

وی با اشاره به انتخاب شعار «ما آماده‌ایم» متاثر از شعار سال ویژه دفاع مقدس گفت:‌ این آمادگی تبلور و انعکاس‌دهنده آمادگی ملت ایران در شرایط دوران دفاع مقدس از نظر تاریخی است و اینکه ملت ایران با آمادگی قله‌های پیشرفت را فتح کرده و بر مشکلات غلبه کردند، این حس آمادگی می‌تواند ما را به فتح قله‌های پیشرفت برساند.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور امسال با عنوان اقتدار و صلابت نیروهای مسلح آغاز می‌شود که مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قالب برنامه رژه نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد:‌ پنجشنبه اول مهر با عنوان شهیدان، ایثارگران و سربازان و فجرآفرینان نامگذاری شده که تجدید عهد و پیمان با شهدا و مراسم عطرافشانی و غبارروبی تمام گلزارهای استان و مزار شهدای گمنام در این روز در دستور کار است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به نامگذاری روز دوم هفته دفاع مقدس با عنوان روز نکوداشت و تجلیل از سربازان گفت: به همین مناسبت مراسم گرامیداشت و تجلیل از سربازان در مراکز نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ دوم مهر ماه امسال با عنوان معنویت، وحدت ملی خانواده و صلابت نامگذاری شده که حضور نمادین و گسترده پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس و نیروهای مسلح در مراسم نماز جمعه و برنامه پیاده‌روی خانوادگی انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به نامگذاری سوم مهر امسال با عنوان دانش‌پژوهان، نخبگان و هنرمندان گفت: زنگ فرهنگ مقاومت به همین مناسبت در تمام مراکز آموزشی و مدارس نواخته خواهد شد و برنامه‌های خاصی با محوریت آموزش و پرورش در تمام مراکز آموزشی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ روز چهارم مهر با عنوان اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی دفاعی نامگذاری شده که به ‌نقش ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ پرداخته می‌شود، سال گذشته همایش تجلیل از ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به روز پنجم مهر ماه امسال به عنوان سالروز حماسه فتح آبادان و عملیات غرورآفرین ثامن الائمه اشاره کرد و افزود: این روز به عنوان پیشکسوتان، رزمندگان و عزتمداران نامگذاری شده که در کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح از رزمندگان و جانبازان ادارات، سازمان‌ها و نهادها تجلیل می‌شود.

وی عنوان کرد: سه شنبه ششم مهر ماه دارای عنوان بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی بوده که محور برنامه‌ها در همه تجمع‌ها و همایش‌ها تبیین آثار و برکات دفاع مقدس و دشمن‌شناسی به عنوان نیاز جامعه امروز و فردا است.

حسینی یادآور شد:‌ روز پایانی هفته دفاع مقدس روز نکوداشت فرماندهان شهید است که یاد و خاطره این فرماندهان گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های رونمایی در طول هفته دفاع مقدس گفت: رونمایی از 22 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از موسیقی جانباز با خوانندگی رضا شریفی، رونمایی از موسیقی شهدای استان قم با خوانندگی سعید سلیمانیان و موسیقی شهید مثل ستاره با همکاری موسسه فرهنگی نسل خورشید از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم عنوان کرد:‌ سه فیلم مستند کوتاه با عنوان مستند پروانه در گلدسته‌ها به مادر شهیدان محمود نژاد، سکوت زنده در زمینه برنامه‌های راهیان نور و مادر شهید ناصر فراهانی نیز در طول هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی از اعزام نمادین کاروان‌های دوران دفاع مقدس با محوریت بسیج شهرداری تهران خبر داد و افزود: این کاروان روز پنجم مهر ماه وارد قم می‌شود و در مزار شهدای مدافع حرم و آستان کریمه اهل بیت(س) حضور پیدا کرده و حال و هوا و خاطرات اعزام را تداعی می‌کنند.

حسینی با اشاره به موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: این موزه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که از شهریور 91 فعالیت عمرانی این موزه آغاز شده ولی متاسفانه در سال 92 به دلیل توقف و تأمین اعتبار مورد نیاز متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد‌: اکنون موزه انقلاب و دفاع مقدس درحال احداث است و بیش از 50 درصد پیشرفت دارد،‌ بر اساس قرارداد و تعهد پیمانکار اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال نظرات