گفتگو با همسر شهید حمید سیاهکالی‌مرادی از شهدای ورزشکار مدافع حرم/ عاشق شهادت بود هسمر شهید ورزشکار مدافع حرم می می گوید همسرش عاشق شهادت بوده است.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۹۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
 به گزارش خبرگزاري بسيج، مدافعان حرم بودند، مدافع حرم اهل بیت که زیر آتش تکفیری ها قرار گرفته است. از قشرهای مختلف در بین آنها دیده می شود، مانند ورزشکاران، قهرمانان ورزشی که در رشته های مختلف افتخار کسب کرده بودند اما مانند ورزشکارانی که در جریان دفاع مقدس شهید شدند، آنها هم میدان مسابقه را رها کردند و برای دفاع از حرم اهل بیت راهی میدان نبرد شدند. شهید حمید سیاهکالی‌ مرادی یکی از این شهدای گرانقدر است. او کاراته را به صورت حرفه ای دنبال می کرد و مدال های مختلفی را در این رشته ورزشی در مسابقات مختلف کسب کرده بود. شهید سیاهکالی مرادی که از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه حضرت صاحب الامر(عج) بود، سال ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره کارشناسی در رشته حسابداری درس خواند.این شهید گرانقدر، سال ۱۳۹۲ ازدواج کرد و در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید. فرزانه سیاهکالی مرادی، دانشجوی رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی قزوین همسر شهید مرادی درباره این شهید بزرگوار و خصوصیات ایشان صحبت کرده است.

*درباره فعالیت های ورزشی همسر شهیدتان صحبت می کنید؟

ایشان از سال 81 ورزش کاراته را به صورت حرفه ای زیر نظر پدر من که مربی بودند، آغاز کردند و آموزش دیدند. با توجه به مهارتی که در این رشته ورزشی کسب کردند در کاراته مدرک دان 3 و در دفاع شخصی دان 2 را داشتند.

*چه عناوینی در رشته کاراته کسب کردند؟

در مسابقات مختلفی شرکت می کردند و توانستند مدال های طلا و نقره را در سطح استان در رده های مختلف سنی به دست بیاورند. سال گذشته هم در رقابت های کاراته قهرمانی نیروهای مسلح شرکت کردند و توانستند مدال برنز را کسب کنند.

*اطرافیانشان را هم به ورزش ترغیب می کردند؟

اهمیت ویژه ای برای ورزش قائل بودند و با توجه به اینکه به صورت حرفه ای ورزش می کردند، اطرافیانشان مانند برادرزاده و خواهرزاده شان را به ورزش تشویق می کردند و حتی به زور هم که شده آنها را به سالن تمرین می بردند تا ورزش کنند.

*از بحث سابقه ورزشی این شهید بزرگوار خارج شویم، درباره خصوصیاتشان در زندگی صحبت می کنید؟

خیلی ولایت مدار بودند و در خط رهبری حرکت می کردند. سعی می کردند در زندگی شخصی کارها خودشان انجام دهند و پایبند به استفاده از کالای ایرانی بودند و بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید داشتند.حتی اگر یک کالای داخلی خوب هم نبود می گفتند که باید اینقدر از این کالا بخریم تا صنعت پیشرفت کند و کیفیت تولیدات صنایع داخلی بالا برود.

*از دیگر ویژگی های بارزشان هم می گوئید؟

یکی از موضوعاتی که خیلی به آن اهمیت می دادند بحث حجاب بود و روی آن حساس بودند. در وصیت نامه شان هم اشاره کرده اند که «لازم است بگویم دفاع از حرم حضرت زینب (س) را بر خود واجب میدانم و سعادت خود را خط مشی این خانواده دانسته و از خداوند میخواهم تا مرا در این راه ثابت قدم بدارد.اگر در حال حاضر تعدادی از برادران در جبهه های سخت در حال جهادند دلخوش هستند که جبهه فرهنگی تداوم جبهه سخت است که توسط شما جوانان رعایت میشود و امید است که خواهران در این زمینه با حفظ حجابشان پیشگام این جبهه باشند.»

* چه چیزی باعث شد تصمیم بگیرند به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شوند؟

علاقمند به شهادت بودند و همواره به من می گفتند که اگر زمان امام حسین(ع) و در واقعه عاشورا بودند به اباعبدالله(ع) کمک می کردند. اعزام به سوریه شان دو بار به مشکل خورد، یک بار تا پای پرواز هم رفتند اما مشکلی به وجود آمد که نتوانستند به سوریه بروند و بار دیگر هم اسم ایشان در قرعه کشی در نیامد. دفعه سوم اما قرعه به نام ایشان افتاد و به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شدند تا با تکفیری ها و دشمنان حریم ولایت و حرم حضورت زینب(س) مبارزه کنند.

*درباره حال و هوای دفعه آخری که به سوریه رفتند، صبحت می کنید؟

بار آخری که می خواستند بروند احساس این را داشتند که می خواهد اتفاقی پیش بیاید و به من گفتند که صبر داشته باشید. معتقد بودند که به گفته آیت الله جوادی آملی، بهترین نوع مرگ آن است که انسان مرگ را بمیراند و شهادت بهترین راه است که ایشان به این افتخار نائل آمد.
ارسال نظرات