دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ و گنج تمام نشدنی برای ملت ایران است

فرمانده سپاه شهربابک گفت: دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران می باشد و همچون نگینی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی می درخشد. ...
کد خبر: ۸۷۴۶۶۹۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،  سرهنگ پاسدار علی دستوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهربابک در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ دفاع مقدس را یک سرمایه بزرگ و گنج تمام نشدنی برای ملت ایران دانست و گفت: دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران می باشد و همچون نگینی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی می درخشد.

وی افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب؛ تحریف و فراموشی؛ ۲ آسیب بسیار بزرگ هستند که دفاع مقدس را تهدید می کنند بنابراین همه نهادها ماموریت دارند دفاع مقدس را از گزند این آسیب ها حفظ  کنند.

دستوری تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که می تواند به طور قطع جلوی این ۲ آفت بزرگ را بگیرد، رسانه می باشد. لذا باید همه رسانه ها تمام توان خود را خرج این موضوع نمایند تا انشاالله بتوانند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی و روحیه جهادی ملت ایران هستند،  گفت: این روحیه جهادی و انقلابی را در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم که در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز این ویژگی تقویت شده و امروز کشورمان در اوج اقتدار قرار دارد که این به برکت دفاع مقدس است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهربابک افزود: پایداری و مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی، اخلاص و معنویت، عشق و عقلانیت و مدیریت جهادی از مظاهر دفاع مقدس است

وی تصریح کرد: امروز دفاع مقدس به یک الگوی نجات بخش برای کشور های اسلامی تبدیل شده است و در کشور ما هر حرکت بزرگ و باعظمتی انجام شده قطعا ریشه در دفاع مقدس دارد.

دستوری گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان ثابت کردند بسیاری از کارهایی که علی الظاهر نشدنی است می توان انجام داد و در دفاع مقدس بود که شعار ما می توانیم در عرصه عمل تحقق پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در دفاع مقدس بود که ما فهمیدیم اگر روی پای خود بایستیم پیشرفت خواهیم کرد همانگونه که هر زمان در سایه توکل بر خدا روی پای خود ایستادیم و به استعداد های درونی توجه کردیم آنجا پیشرفت داشتیم.

فرمانده سپاه شهربابک تصریح کرد: ما که در دوران دفاع مقدس از لحاظ تسلیحات نظامی از طرف تمامی کشورهای شرق و غرب تحریم بودیم، فهمیدیم برای دفاع از کیان اسلامی و دین باید بر روی پای خود ایستاده و به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظامی قدرت برتر منطقه است و هیچ قدرتی قادر به تهدید کشور عزیز ما نیست لذا اگر برای استقلال در همه عرصه ها الگوی دفاع مقدس را مدنظر قرار دهیم قطعا به خودکفایی و استقلال خواهیم رسید.

دستوری به مقوله استقلال فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از این عرصه ها استقلال اقتصادی است که باید با توجه به ظرفیت های داخل و نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی؛ اقتصاد خود را از درون ساخته و خودکفا شویم.

وی افزود: دفاع مقدس از همه جنبه ها ما را به رشد و بالندگی می رساند لذا با همین رویکرد و با توجه به گفتمان دفاع مقدس و ولایت که گفتمان غالب جامعه است؛ برنامه های متعددی از جمله بصیرتی، روشنگری، دشمن شناسی و هم اندیشی در بخش های مختلف بسیج در هفته دفاع مقدس انجام می شود

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهربابک به برنامه های هفته دفاع مقدس در شهربابک اشاره کرد و گفت: ۳۱ شهریور ماه که روز اقتدار و صلابت نیروهای مسلح نامگذاری شده؛ همزمان با سراسر کشور صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و رژه موتور در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در دفاع مقدس رویکرد تجلیلی و تکریمی است لذا باید افرادی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند، از جمله شهدا که همگی به آنها مدیون هستیم؛ مورد تجلیل قرار گیرند بنابراین در دومین روز از هفته دفاع مقدس گلباران قبور شهدا شهرستان انجام خواهد شد

دستوری تصریح کرد: در طول هفته دفاع مقدس سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان ، تجلیل از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، تجلیل از زنان و جایگاه آنان در دفاع مقدس، یادواره شهدا ، برپایی نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس، نشستهای بصیرتی، هیئت های عاشقان ولایت و نشست های منتظران موعود همراه با خاطره گویی و روایت گری دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما در هفته دفاع مقدس هستند که در جای جای شهرستان اجرا می شوند.

وی افزود: توجه به معنویت خانواده و موضوع سلامت یکی از رویکردهای دیگر در هفته دفاع مقدس است  لذا در این راستا مسابقات ورزشی، کوهنوردی، پیاده روی خانوادگی و برنامه های متنوع فرهنگی اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تصریح کرد: در خصوص اقتصاد مقاومتی؛ افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی ، طرح های بسیج سازندگی و همایش علمی کردن کشاورزی با همت کارشتاسان جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امروز توجه به فضای مجازی یکی از اولویت های اصلی ما است بنابراین مسابقه وبلاگ نویسی توسط بسیج فرهنگیان و دانش آموزی شهرستان برگزار می شود.

گفتنی است : همایش پیاده روی خانوادگی روز جمعه ۲ مهر مصادف با سومین روز از هفته دفاع مقدس ساعت ۶ صبح از سپاه شهرستان آغاز و در سقاخانه همراه با اهداء جوایز ارزنده به پایان خواهد رسید

ارسال نظرات
آخرین اخبار