کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با «بسیج»:
سخاوتمند گفت: بیکاری جوان آماده‌به‌کار را به فساد خواهد کشاند و کم‌کم همین افراد تک‌به‌تک که به فساد کشیده شوند درز انتها با جامعه‌ای فاسد روبرو خواهی مشد که دیگر راه برای جبران نخواهد ماند.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۸۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
محسن سخاوتمند کارشناس مسائل اجتماعی و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نرخ بالای بیکاری جوانان در کشور و ایجاد فساد در جامعه گفت: مقوله بیکاری مهم‌ترین قشر ، جوانان خصوصاً جوانان تحصیل‌کرده هستند که بر اساس عدم اهمیت به این موضوع است که آمار ازدواج و طلاق وضیعت جامعه و یا حتی وضعیت اقتصادی کشورمان دچار بحران شده است.

وی بابیان اینکه درواقع تعریف واقعی بیکاری این است که افرادی که در سنین 15 تا 65 سال به دنبال کار می‌گردند اما متأسفانه باوجود تمام تلاششان نمی‌توانند کاری که امرارمعاش آن‌ها را تأمین کند، نمی‌یابند و این قشر را می‌توان به زبان ساده همان تعداد خانواده‌هایی برشمرد که زیرخط فقر زندگی می‌کنند که این خانواده‌ها تعدادشان زیاد است که می‌توان از کل جامعه به‌طور تقریبی 40 درصد را بیکار تلقی کرد .

این کارشناس بابیان اینکه حال و روز جوانی را در نظر بگیرید که بعد از طی مشکلات فراوان موفق به اخذ مدرک تحصیلی شده اما هر تلاشی می‌کند نمی‌تواند کاری برای خودش دست‌وپا کند و بیکار می‌ماند، افزود:. بیکاری جوان آماده‌به‌کار را به فساد خواهد کشاند و کم‌کم همین افراد تک‌به‌تک که به فساد کشیده شوند درز انتها با جامعه‌ای فاسد روبرو خواهی مشد که دیگر راه برای جبران نخواهد ماند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: و در انتها باید با تأسف فراوان این مطلب را یادآور شد که برخلاف وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی که برای معضل بیکاری برنامه‌های ویژه دارد را ریشه‌کن خواهد کرد ، میزان بیکاری در ایران رشد داشته و صنعت کشور دچار رکود شده و کارخانه‌ها تعطیلی شده است . بیکاری در استان‌های مختلف ایران متفاوت است اما بیشترین نرخ بیکاری در استان‌های مرزنشین کشورمان است .

ارسال نظرات