خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی‌پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

پل ارتباطی دانش و صنعت باید بازسازی شود

مسئول بسیج علمی‌پژوهشی سپاه صاحب الامر(عج) قزویناذعان کرد: همانطور که دانش در خدمت قدرت نظامی به بار نشسته است باید پل بین صنعت و دانش نیز احیا شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۷۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست تخصصی و آموزشی صاحبان ایده و فناوری و نخبگان و مخترعین استان قزوین در سالن اجتماعات صنعت و معدن برگزار شد و به راهکار های تبدیل ایده به پدیده  توسط کارشناسان پرداخته شد.

ابراهیم حق وردی‌لو مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری  سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ضمن اشاره به نیاز کشور به دانش بنیان کردن صنعت اظهار کرد: پیامبر اکرم فرمودند علم اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.

وی ادامه داد: این گواه بر توانایی ما در عرصه علم و دانش است و یا در جایی دیگر می فرمایند:العلم و سلطان، علم سلطان است و قدرت می آفریند  و هرچیزی که پشتوانه دانش بنیان داشته باشد قوام  و دوام خواهد داشت.

حق وردی‌لو تبیین کرد: علم مولفه قدرت است، در زمینه اقتصادی، نطامی و فرهنگی و سایر بخش های یک جامعه کاربد دارد، همچنین علمی مفید است که در خدمت نظام  جامعه  و انسانیت باشد و اگر این نیت در آن نباشد  مردم هیچ برکتی را از علم آن عالم لمس نخواهند کرد.
وی افزود: مورد بعد این است که اختراع ربطی به سواد ندارد و بسیاری از مخترعین ما هستند که هیچ سواد دانشگاهی ندارند اما نبوغ ذاتی برخلاقیت و نوآوری دارند.
این مسئول توضیح داد: فاصله و ارتباط بین صنعت و دانشگاه زیاد است و ما در بخش دفاعی توانستیم پل ارتباطی را توسعه دهیم  اما در بخش صنعت تا به امروز نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی ابراز کرد: ما باید اولویت های صنعت و مشکلات را احصا کنیم  و با ارائه آن به مخترعین بتوانیم نیازهای واقعی صنعت را بر اساس الویت و نیاز واقعی رفع نماییم،از هر اختراع و مخترعی باید حمایت کرد اما این امر باید بر حسب نیاز سنجی اتفاق بیفتد تا زحمات خود مخترعین و نخبگان ما هدر نرود.

حق وردی‌لو اذعان کرد: با نیاز سنجی صنعت تبدیل به تجاری می‌شود و دیگر مخترع به دنبال صنعت نمی رود بلکه این صنعت است که به دنبال مخترعین ما خواهند رفت.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این راستا تصریح کرد: در این راستا سپاه صاحب الامر استان قزوین  آمادگی دارد کسانی‌که در نظر دارند در راستای توسعه استان و کشور قدم بردارند را با تمام توان را حمایت کند، هدف ما توسعه صنعت و اقتصاد استان در مرحله اول است و در مرحله بعدی توسعه و پیشرفت ایران است.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار