نماینده مردم بروجرد در مجلس:

دولت آمار بیکاری را از خانه‌های مردم بپرسد

عباس گودرزی با اشاره به اینکه تمام مشاغل در کشور بر اساس پارتی بازی توزیع می شود گفت:به قول آقای روحانی که گفته، «آمار پای سفره مردم مشخص می‌شود»، بیکاری بیشتر از چیزی است که آمارها اعلام می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۷۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس گودرزی درباره مصوبه هفتاد و دومین جلسه شورای عالی اشتغال که آمارهای اشتغال مرکز آمار ایران را زیرسوال برده، گفت:از این مصوبه خبری ندارم، اما هرچند دولت آمار مرکز آمار را قبول ندارد، ولی باز هم با ساز و کار مرکز آمار آمارهای مختلف را  ارائه می دهد.

 

 وی ادامه داد: ملاک ارزیابی را آمارها نمی‌دانم، معمولاً‌ مراکزی که آمار ارائه می‌دهند وابستگی به دولت‌ها دارند، معتقد هستم آمارگوی واقعی مردم هستند. مردم خادم خود را از کسی که کم‌کاری کند تشخیص می دهند. مردم بهترین ارزیاب هستند. حسن روحانی رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخابات گذشته اعلام کرده بودند که «آمار پای سفره مردم مشخص می‌شود». بنابراین بهترین شاخص هم نظر مردم است.

 

گودرزی با بیان اینکه سیاست های دولت در اشتغالزایی ناموفق بوده است گفت: اگر در حوزه اشتغال موفق بودیم که رهبر معظم انقلاب ابراز شرمندگی نمی‌کردند. باعث عملکرد و شرمندگی ماست که رهبر انقلاب ابراز شرمندگی کردند. نرخ بیکاری را باید از نمایندگان مجلس پرسید که طی یک روز در دفتر ارتباط مردمی بیش از 90 درصد مراجعات مربوط شغل است.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه تمام مشاغل بر اساس پارتی بازی توزیع می شود اظهار داشت: هیچ توازنی برای ایجاد اشتغال وجود ندارد. بسیاری از جوانان هستند که علیرغم داشتن مهارت موفق به کسب شغل مناسب نشده‌ اند. متأسفانه جوان بیکار امیدی ندارد که به نهادی مراجعه کند و بدون پارتی بازی بر اساس مهارت و شایسته‌سالاری بتواند مشغول کار شود.  وضعیت به گونه ای شده است که حتی اگر شغلی هم وجود داشته باشد بر اساس رابطه به کسی واگذار می شود.

 

وی گفت: امید مردم در حوزه اشتغال از بین رفته است. وظیفه نماینده ایجاد بستر در حوزه اشتغال است نه اینکه نقش کاریابی‌ها را داشته باشد اما امروز وضعیت به گونه ای است که مردم به نمایندگان مراجعه می کنند و توقع یافتن شغل را دارند. اعتماد مردم از بین رفته است تصور می کنند تا پارتی نباشد نمی توانند مشغول کار شوند.

 

 گودرزی درباره بسته های پیشنهادی وزارت کار برای ایجاد اشتغال گفت: علاوه بر اینکه این بسته ها تکرار سیاست‌های شکست خورده گذشته است ، اما مردم اعتمادی به این بسته‌ها ندارند، زمانی که می خواهند بسته را اعلام کنند با شور و حالی و با زمان گرفتن از آنتن تلویزیون و رسانه های جمعی این بسته ها را اعلام می کنند اما خروجی آنها درست نیست. متاسفانه بسیاری از سیاست‌های مسئولان با شعار سال  که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است فاصله دارد.

 

 نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: در میان مسئولان برخی  هستند که بدون پشتوانه صحبت می‌کنند و خودشان مطلع هستند که 6ماه بعد در آن جایگاه مدیریتی و مسئولیتی نیستند اما باز هم اظهار نظر می‌کنند حتی به اشتباه.

 

وی ادامه داد: مجلس بارها موضوع اشتغال زایی را به دولت گوشزد کرده است اما حل مشکلات کشور به نگاه و طرز تفکر افراد باز می‌گردد. مگر رهبر کبیر انقلاب درباره مشکلات و مسائل اقتصادی و معضل بیکاری کم اظهار نظر کرده اند؟

 

 گودرزی با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است گفت: در کشور 70 میلیون بازار مصرف داخلی و 370 میلیون بازار کشورهای هم‌مرز وجود دارد بنابراین استفاده از این ظرفیت و توجه جدی به تولید داخل می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را مرتفع کند.

 

 وی تأکید کرد:تنها راه برون‌رفت از وضع موجود توجه جدی به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است اگر تصور شود که راه دیگری وجود دارد به میزان تصور و توجه به راه‌های دیگر از راه اصلی غفلت کرده و به نسبتی که ما توجه به راهکارهایی غیر از اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های درون کشور و حمایت از تولید داخل داشته باشیم به همان میزان از هدف خود فاصله گرفته و دچار غفلت شده‌ایم. بر این اساس تنها و تنها راه برون‌رفت اتکا به ظرفیت‌های درون و شناسایی این ظرفیت‌ها است.

 

گودرزی گفت:راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شعار امسال است. این شعار به‌ ظاهر یک شعار است اما محتوای آن شعار نبوده و اقدام و عمل است و محتوای آن وظیفه ما را در این میان تعریف می‌کند. شعار امسال در حقیقت شعار نیست و عنوان آن تعریف جهت‌گیری مسئولان و تکلیف آنان در این زمینه است.اقدام و عمل یعنی اینکه تمام مسئولان اقدام اول و اولویت خود را اقتصاد قرار دهند چرا که اگر به لحاظ اقتصادی ضعیف شویم راه نفوذ دشمن بازشده و به استقلال کشور آسیب وارد می‌شود و از درون دچار پوسیدگی می‌شود.

 

 وی با بیان اینکه امروز یکی از مؤلفه‌های اصلی در قدرت و اقتدار کشور حوزه اقتصاد است گفت: حتماً باید به‌طور جدی به این مسئله پرداخته شود و اگر راهکارهای رهبر فرزانه انقلاب و دیگر راهکارها را با استفاده از فکر نخبگان استخراج‌ کنیم فرهنگ و مسائل دیگر کشور در فضای اقتصادی قوی قابل تقویت است هرچند که فرهنگ زیرساخت تمامی مسائل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار