مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام صادق(ع ):
بوشهر-حجت الاسلام منصوری نژاد گفت: معنا و مفهوم امامت، آنگاه و به درستی در ذروه معنایی خویش، درک و تفسیر خواهد شد، که آن‌را در کارکرد اصلی و جایگاه و مسیر واقعی‌اش مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۴۶۵۹۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،حجت الاسلام منصوری نژاد مسئول تعلیم و تربیت بسیج در مراسم جشن میلاد امام هادی ع در بین کارکنان سپاه ناحیه مالک اشتر بوسهر گفت: معنا و مفهوم امامت، آنگاه و به درستی در ذروه معنایی خویش، درک و تفسیر خواهد شد، که آن‌را در کارکرد اصلی و جایگاه و مسیر واقعی‌اش مورد توجه قرار دهیم.

منصوری نژاد اظهار کرد: بنابراین، امامت صرف تولّی منصب مرجعیت از سوی امام برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های فقهی و یا حتی مسائل کلامی و اعتقادی نیست، که با فراگیر شدن فضای بسته مذهبی و سیاسی و در پی آمدن حالت تقیت، آن‌را امری پایان یافته تلقی ‌کنیم.

وی افزود:  امامت، مجرد نیل به جایگاه و مقام خلافت رسول (ص) در میان امتش نیست، تا با از میان رفتن زمینه‌های آن، امامت را هدفی نامیسور به شمار آوریم.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج بیان کرد: امامت، قله رفیع اسلام و حقیقت معنایی ناب آن است. امامت، پیوستن حاضر مستقر است به گذشته به ظاهر غائب. ارتباطی که حیات دسته‌جمعی دینی در گرو آن است. امامت و ولایت در معنای دیگر جاری شدن حیات الهی است در زندگی جاری که باید رنگ الهی به خود گیرد.

منصوری نژاد عنوان کرد: همین معنا از حقیقت اسلام را می‌توان به گونه‌ای در کلام امام صادق(ع) یافت که اسلام را مبتنی بر 5 امر:«نماز، زکات، حج، روزه و امامت» می‌داند و هنگامی که از ایشان پرسش می‌شود که کدام‌یک از اینها برترند؛ پاسخ می‌گوید: «امامت برتر است در میان آنچه ذکر شد، چرا که کلید پذیرش آنان و راز و رمز آنها است.» (کافی، ج 2، ص 18، حدیث 5) امام، به معنای پیش گفته تأکید بیشتری می‌نهد: امامت تن دادن و ملتزم شدن است به ولایت و حاکمیت مستمر تکوینی و تشریعی پروردگار؛ ولایتی که از قضاء در کالبد تاریخ متجلی شده است.

در این مراسم مولودی خوانی انجام شد.

/انتهای پیام


ارسال نظرات