نشست تخصصی سرمربیان سراسر کشور با استاد قشر هر ساله دو بار برگزار می گردد که برای هم افزایی، بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و شناخت فرصت ها، تهدیدها، نظام تربیتی صالحین در اصناف با حضور سرمربیان حلقات صالحین که از بین نمایندگان ولی فقیه در استان، اساتید حوزه های علمیه و فقها می باشد، برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۶۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،نشست تخصصی سرمربیان حلقات صالحین سراسر کشور امسال با رویکرد اقتصاد مقاومتی در تاریخ 25/6/95  با حضور غلامرضا حسن پور مسئول بسیج اصناف کشور، آیت الله احدی استاد قشر،مسئولین و سرمربیان استان ها  در محل مرکز تحقیقاتی جواد الائمه(ع) برگزار گردید.

در این نشست دکتر غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور با تشریح 13 راهکار عملی کردن اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مهمترین کار، تبیین گفتمان انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی مهمترین کاری است که می توانیم امجام بدهیم.

وی در ادامه افزود با شناخت ظرفیت استان ها و شهرستان ها می توانیم حد اکثر استفاده را از این ظرفیت ها در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. در ادامه آیت الله احدی استاد قشر سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور به ایراد سخنانی با موضوع سیاست اقتصاد علوی پرداخت.

وی گفت:خداوند بعضی انسان ها را به زمین بایر تشبیه می کند"کنتم قوما بورا.گروهی فاسد و مستحق هلاکت بودید. "(فتح 12) و به عده ای هم می گوید"تجارة لن تبور. به تجارتی که نابودی ندارد امید بسته اند"(فاطر29) خصوصیت این تجارت این است که"لهم اجر غیر ممنون" شما را ابدی میکند. استاد قشر بسیج اصناف و بازاریان با اشاره به اینکه در علم اقتصاد دو مقوله تشریح و تبیین سیر تولید، تورم، در آمدها و بهبود بخشیدن به عملکرد اقتصادی ملاک می باشند، بیان کرد: برای رسیدن به هر دو بخش سه عنصر، 1- وضعیت (باید ببینیم وضعیت اقتصادی چگونه است) 2- اهداف؛که خود شامل سه موضوع (اهداف خنثی یا همان ابزاری، اهداف رقیب و اهداف هماهنگ و اصلاحی می باشد) 3- ابزارها، که این چند مورد را در برمی گیرد( رهنمود اخلاقی ومعنوی، کاربرد ابزاری اطلاعات ، ا بزارهای کیفی که به مدون شدن چارچوب حقوقی اقتصاد اشاره دارد و ابزارهای کمی)،لازم می باشد. آیت الله احدی در پایان به وظائف دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه در این زمینه تعلیم و تربیت است. وظیفه دیگر حفاظت از دین و مبارزه با بدعت ها است. دیگر وظیفه ایجاد امنیت در این زمینه است.همچنین مبارزه با تبعیض وظیفه سنگین دولت اسلامی است، دیگر وظیفه بالا بردن سطح رفاه و درآمدهای مردم، دولت اسلامی باید همچنین بر بازار و تنظیم آن باید نظارت کامل داشته باشد.

ارسال نظرات