آسیب فضای مجازی را جدی بگیریم

کارشناس مسائل امنیت اطلاعات بر توجه ویژه به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی برای همه اقشار تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۵۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، علی رمضانی کارشناس مسائل امنیتی حفاظت اطلاعات استان البرز در برنامه طرح ولایت سازمان بسیج رسانه استان البرز با تاکید بر هوشیاری در استفاده ابزار هوشمند و فضای مجازی بیان داشت: گوشی های هوشمند که هر یک از بدون توجه به آسیب های آن از آن استفاده میکنیم به معنای واقعی بمب ساعتی هستند و باید توجه داشت از این ابزار استفاده بجا و بهینه شود تا آسیب های آن کاهش یابد.

استاد امنیت در رسانه گفت: دشمن در صدد نفوذ است و از هر پنجره ای برای نفوذ استفاده میکند پس باید هوشیار بود زیرا 80 درصد اخبار و اطلاعات از شبکه آشکار جمع آوری میشود و یکی از مهمترین این شبکه های فضای مجازی است.

رمضانی در ادامه به ارائه چند آمار در حوزه مجازی پرداخت و اعلام کرد: بر اساس اسناد اسنودن در یک ماه 14 میلیارد اطلاعات از ایران توسط امریکا به سرقت رفته است و از سوی دیگر با وجود اینکه تعداد کاربران ایرانی فضای مجازی به حدود 48 میلیون کاربر میرسد ما به لحاظ امنیت رتبه مناسبی در جهان نداریم.

وی در بخش دیگری متذکر شد: به هنگام نصب نرم افزارها بهتر است مجوزهای آن را مرور کنید تا مطلع باشید اجازه دسترسی به چه نقاطی را میدهید.

این کارشناس امنیت در فضای مجازی اظهار داشت: توصیه میشود عکس و فیلمهای خصوصی خود را به اشتراک نگذارید, شماره تلفن خود را شبکه های مجازی مخفی کنید, جزئیات اطلاعات بانکی و اطلاعات لحظه به لحظه زندگیتان را برای جلوگیری از سوء استفاده در این فضا منتشر نکنید.

رمضانی در پایان گفت: همه باید آسیب های این فضا را جدی بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار