با افزایش آلودگی ها در عسلویه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی هر گونه فعالیت غیر ضروری در صنایع پتروشیمی مستقر در عسلویه را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۱۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمیدرضا عجمی با بیان اینکه به همه شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس ابلاغ شده تا از هرگونه عملیات غیر ضروری خودداری کنند، گفت: حادثه آتش سوزی به وقوع پیوسته در پتروشیمی مبین و توقف تولید منجر به ایجاد شرایط آب و هوایی نامناسبی در منطقه عسلویه شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزود: هر چند که تزریق یوتیلیتی به مجتمع‌های پتروشیمی آغاز شده اما عملکرد مشعل‌ها به دلایل فنی سبب ایجاد آلودگی در منطقه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پایداری و سکون هوا آلودگی را تشدید کرده است، تصریح کرد: به تمام طرح‌ها و مجتمع‌ها ابلاغ شده تا نسبت به سلامت کارکنان به ویژه بیماران قلبی و ریوی، اقدام های لازم را معمول کنند وهمچنین همکارانی که از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نیستند از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و این بخشنامه به همراه جزئیات کامل پنج شنبه گذشته (۲۵ مرداد ماه) به تمام شرکت‌های منطقه ابلاغ شد.

عجمی از مردم و ساکنان منطقه نیز درخواست کرد موارد ایمنی را برای حفظ سلامت خود به طور کامل رعایت کنند تا شرایط به حالت طبیعی باز گردد.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که فلرینگ در پالایشگاه‌های گازی و پتروشیمی‌ها پیش از این نیز وجود داشته اما سکون و پایداری هوا و نیزحادثه مورد اشاره آن را تثبیت کرده است، تاکید کرد: به همه شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس ابلاغ شده که از هرگونه عملیات غیر ضروری خودداری کنند.

این مقام سمئول در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای HSE در منطقه عسلویه در آمادگی کامل قرار دارند و با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس آماده هرگونه تعامل و همکاری با شرکت‌ها و نیز ساکنان و مردم منطقه هستند.

ارسال نظرات